حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از اولویت‌های دولت است

به گفته علیمحمدی، دفتر امور زنان و خانواده استانداری، به عنوان دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تلاش دارد نیازهای این مراکز را به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منعکس کند تا در سطح ملی نیز برای تقویت بیش از پیش این خدمات تصمیم‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علیمحمدی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان در بازدید از مرکز ناباروری زنجان، با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان این مرکز تخصصی، فعالیت در آن را «همتی ستودنی و عزم جدی» توصیف کرد و گفت: با وجود شرایط کاری خاص، این مجموعه توانسته است امید به زندگی را به بسیاری از خانواده‌ها بازگرداند و عملکرد مطلوبی در سطح کشور داشته باشد.

علیمحمدی ضمن تقدیر از زحمات دکتر محمدیان، فعالیت‌های ایشان را در توسعه و تداوم خدمات بسیار قابل تقدیر دانست و تأکید کرد: خدمات ارائه‌شده در این واحد تخصصی حاصل تلاش صادقانه کادر درمانی است که در مسیر حمایت از بیماران گام برمی‌دارند و در کاهش هزینه‌های زوج‌های نابارور بسیار راهگشا بوده‌اند.

وی در ادامه با بیان دغدغه‌مندی در خصوص ارتقای کیفیت خدمات افزود: این بازدید با هدف بررسی میدانی و شنیدن مسائل موجود انجام شده است. دفتر امور زنان و خانواده استانداری، به عنوان دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تلاش دارد نیازهای این مراکز را به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منعکس کند تا در سطح ملی نیز برای تقویت بیش از پیش این خدمات تصمیم‌گیری شود.

علیمحمدی با تأکید بر ظرفیت‌های استان زنجان در حوزه مشارکت‌های اجتماعی اظهار کرد: در استان ما با وجود فرهنگ غنی مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی، فرصت‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی وجود دارد و تعامل مناسبی میان دستگاه‌ها و خیران برقرار است؛ از این رو می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، گام‌های موثری برای تقویت زیرساخت‌های مرکز ناباروری برداشت.

در ادامه این بازدید، خانم محمدیان با تشریح فعالیت‌های مرکز ناباروری زنجان، میزان موفقیت این مجموعه را بالغ بر ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی این مرکز باعث شده است بار بزرگی از دوش خانواده‌ها برداشته شود و خدمات با تعرفه دولتی به بیماران ارائه شود.

وی با بیان اینکه این مرکز در کاهش هزینه‌های درمان نقش مهمی دارد، افزود: ارائه خدمات تخصصی در کنار تعرفه دولتی موجب شده است مراجعان بتوانند با دغدغه مالی کمتری مسیر درمان را طی کنند.

گفتنی است مرکز تخصصی ناباروری استان زنجان در سال ۱۳۹۴ با هدف تمرکز بر ارائه خدمات کمک‌باروری و ایجاد یک قطب درمانی برای مراجعان استان و مناطق مجاور، در زیرساخت‌های بیمارستان آیت‌الله موسوی راه‌اندازی شد. از زمان استقرار این مرکز تاکنون، تمرکز اصلی بر تجهیز آزمایشگاه جنین‌شناسی و ایجاد پروتکل‌های درمانی استاندارد برای انجام فرآیندهای پیچیده‌ای نظیر IVF و ICSI بوده است.

در طول این سال‌ها، این مرکز از یک واحد خدماتی به مرکزی با ظرفیت عملیاتی مطلوب تبدیل شده است که ماهانه پذیرش مراجعان برای مشاوره و انجام مراحل درمانی را مدیریت می‌کند. این واحد با هدف کاهش بار مالی بر خانواده‌ها توانسته است مدل درمانی مقرون‌به‌صرفه‌ای با پوشش بیمه‌ای تا ۹۰ درصد برای مراجعان خود فراهم کند.

کد خبر 1890195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha