به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، یونس سرلک امروز (دوشنبه ١ تیر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تمامی زندانیان پرونده درمانی تشکیل میشود و خدمات بهداشتی و درمانی در تمامی سطوح برای آنان ارائه میشود.
مدیرکل زندانهای گلستان افزود: از انجام آزمایشهای پزشکی، دندانپزشکی و تصویربرداریهای تخصصی گرفته تا سایر خدمات درمانی، همگی در زندانهای استان بهصورت رایگان در اختیار زندانیان قرار دارد و هیچ مددجویی از خدمات درمانی مورد نیاز محروم نمیشود.
وی با اشاره به ارائه خدمات قضایی به زندانیان، تصریح کرد: دفتر خدمات قضایی و دفتر وکالت در زندانها فعال است و روزانه تعدادی از وکلای استان در زندانها حضور یافته و مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی زندانیان را بررسی میکنند.
سرلک ادامه داد: همچنین با استقرار دادرسان در زندانها، زندانیان میتوانند بهصورت مستقیم و از طریق سامانههای الکترونیکی با قضات پرونده خود ارتباط برقرار کنند که این اقدام نقش مؤثری در تسریع رسیدگی به پروندهها و کاهش مشکلات ناشی از جابهجایی زندانیان داشته است.
وی از ارائه خدمات روانشناسی و رواندرمانی به مددجویان خبر داد و گفت: تیمهای تخصصی در حوزه سلامت روان بهصورت مستمر وضعیت زندانیان را مورد ارزیابی و درمان قرار میدهند.
مدیرکل زندانهای گلستان اشتغال را یکی از مهمترین برنامههای اصلاحی و تربیتی زندانها برشمرد و افزود: در حال حاضر یکهزار و ۱۰۰ زندانی در ۲۴ کارخانه و کارگاه داخل و خارج از زندان مشغول به کار هستند و ماهانه حدود هشت میلیارد تومان دستمزد به این مددجویان پرداخت میشود.
نظر شما