به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، علیاکبر صمیمی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانغربی، نیز در جلسه هماهنگی در راستای انعقاد تفاهم نامه طرح اوقات فراغت «مسجد،کانون نشاط» با تأکید بر جایگاه کانونهای مساجد در سیاستهای دولت، این موضوع را از جمله نویدهای خوب در حوزه فرهنگی دانست و گفت: هر اقدامی که با نگاه فرهنگی، بهویژه در شرایط حساس و ایام جنگ، در قالب برنامههایی مانند سرود و دکلمه انجام شد ارزشمند و اثرگذار است.
وی با بیان اینکه نگاه به مسجد و مدرسه، نگاهی واحد و مکمل است، افزود: اگر امروز آسیبهای اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش به یکی از دغدغههای جدی تبدیل شده، باید با نگاهی عمیقتر به مسائل فرهنگی و تربیتی به آن پرداخت.
صمیمی ادامه داد: دغدغه اصلی، تنها جنگ نظامی و رویارویی مستقیم نیست، بلکه نگرانی مهمتر، آسیبهای اجتماعی در میان نوجوانان و جوانان است؛ چراکه دشمن در کنار جبهههای اقتصادی و نظامی، بهشدت در جبهه فرهنگی نیز فعال است و اگر در این عرصه غفلت شود، نظام از همین مسیر آسیب خواهد دید.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانغربی با اشاره به برخی پیامدهای اجتماعی دوران جنگ اظهار کرد: یکی از محسنات جنگ این بود که نوعی انسجام و همدلی در جامعه ایجاد شد. این ظرفیت باید در مسیر تربیت نسل آینده مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: امروز بخش قابل توجهی از مراجعهکنندگان به مساجد را کودکان، نوجوانان و دانشآموزان تشکیل میدهند و این موضوع، بستر مهمی برای نیروسازی و تربیت نسل آینده به شمار میرود.
صمیمی در پایان تأکید کرد: باید برای حضور نوجوانان در مسجد، برنامهریزی هدفمند، جذاب و مؤثر داشته باشیم.
نظر شما