به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « palestinechronicle»، «تامیر پاردو»، رئیس سابق موساد ارزیابی تندی از آینده رژیم صهیونیستی ارائه و هشدار داد که جدیترین خطرات ممکن است بیش از آنچه بسیاری از اسرائیلیها تصور میکنند، به اسرائیل نزدیک شوند.
«تامیر پاردو» گفت که که بزرگترین تهدید پیش روی رژیم صهیونیستی، دیگر ایران، حزبالله یا حماس نیست، بلکه بحران داخلی رو به رشد این رژیم و اشغال حل نشده سرزمینهای فلسطینی توسط آن است.
پاردو در مصاحبهای مفصل با کانال ۱۲ اسرائیل گفت که رویدادهای ۷ اکتبر ممکن است تنها مقدمهای برای سناریویی بسیار خطرناکتر در کرانه باختری اشغالی باشد.
رئیس سابق موساد از جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران انتقاد کرد و نسبت به احتمال رویارویی داخلی در خود جامعه اسرائیل هشدار داد.
پاردو که برای چندین دهه درگیر کارزار پنهانی رژیم صهیونیستی علیه ایران بود و بعدها ریاست موساد را بر عهده گرفت، استدلال کرد که رژیم صهیونیستی از رویارویی اخیر با تهران در حالی بیرون آمد که در دستیابی به اهداف خود شکست خورده بود.
او در این باره گفت: ما از این کارزار خیلی بد بیرون آمدیم، چون هیچ دستاوردی نداشتیم.
به گفته پاردو، عملیات نظامی انجام شده علیه ایران در اوایل امسال در نهایت ممکن است به جای تضعیف جاهطلبیهای هستهای تهران، آن را تقویت کند.
رئیس سابق موساد افزود: احساس من این است که ما چنان حرکت اشتباهی انجام دادیم که نتیجه آن میتواند یک مسابقه تسلیحات هستهای تهاجمی در خاورمیانه باشد. اگر ایران اکنون سعی کند با تمام سرعت ممکن برای دستیابی به سلاحهای هستهای تلاش کند، تعجب نخواهم کرد.
پاردو همچنین از آنچه که افشای عمومی عملیات اطلاعاتی و قابلیتهای پنهانی توصیف کرد، انتقاد کرد.
او گفت: هرگونه بحثی در مورد این عملیاتها یک اشتباه و یک شکست جدی است. این به طرف مقابل اجازه میدهد تا پازل را تکمیل کرده و عملیاتهای آینده را مسدود کند.
رئیس سابق موساد، دکترین هدفگیری کمپین اسرائیلی-آمریکایی را زیر سوال برد و تاکید کرد که تلاشها برای حذف رهبری سیاسی، نشاندهندهی یک انحراف خطرناک از رویههای نظامی قبلی است.
او گفت: وقتی تصمیم میگیرید چنین گام چشمگیری بردارید، باید به این فکر کنید که اگر شکست بخورید چه اتفاقی میافتد. اگر شکست بخورید، وارد رویدادی بسیار جدیتر از شرایطی میشوید که قبلا در آن بودید.
نظر شما