جهاد خیابانی، رسالت تاریخی ملت ایران است / شهید نائینی، گمنام نزد دشمن، مشهور در میدان+فیلم

مهدیه شادمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه و دختر سردار شهید شادمانی، در قرارگاه رسانه شهید نائینی، با تأکید بر اینکه حضور مردم در میدان فراتر از یک کنش سیاسی است، گفت: این حضور، رسالت تاریخی ملت ایران را رقم زده و روایت رسانه‌ای دشمن را خنثی کرده است و مردم باید قدرتی را که در جهاد خیابانی دارند، بشناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، مهدیه شادمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه و دختر سردار شهید شادمانی، با حضور در قرارگاه رسانه سردار شهید نائینی در رشت، به تبیین ابعاد حضور مردم در میدان و نقش جهاد خیابانی در جنگ رمضان پرداخت.

شادمانی با تأکید بر اینکه حضور مردم در میدان را باید فراتر از یک امر سیاسی و اقدام احساسی دانست، گفت: این حضور، همچون رسالت تاریخی پیامبران و آنچه در قرآن درباره قیام امت‌ها آمده، برای ملت ایران نیز رقم خورده است. مردم باید بدانند که این کنش خیابانی، در تلفیق با جهاد تبیین، می‌تواند روایتی جدید در فضای رسانه‌ای جهان رقم بزند.

وی افزود: نظام سلطه با رسانه‌های خود در جنگ شناختی تلاش داشت جمهوری اسلامی را تضعیف‌شده و منزوی جلوه دهد، اما حضور فعال مردم در میدان، این روایت را خنثی کرد و تصویری تازه از ملت ایران در اذهان جهانیان رقم زد.

دختر سردار شهید شادمانی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک ابرقدرت شناخته می‌شود، تصریح کرد: این ابرقدرتی فقط در میدان نظامی و دیپلماسی رقم نخورده، بلکه ضلع سوم آن، میدان خیابان و جهادی است که مردم رقم زدند.

وی ادامه داد: آنچه مسئولان را پای میز مذاکره نشاند، نه دیپلماسی، بلکه اقتدار میدان نظامی، تنگه هرمز و مردمی بودند که در خیابان حضور یافتند.

لزوم تبیین جایگاه مردم و پرهیز از انحراف مطالبات

شادمانی با تأکید بر لزوم تبیین بیشتر برای مردم، خاطرنشان کرد: نباید مردم احساس کنند که یک عمل کلیشه‌ای انجام می‌دهند یا مطالبه‌شان شنیده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: اگر مطالبه‌گری به مسیر انحراف برود، ممکن است فضای امروز برای مردم دچار بن‌بست شود. بنابراین باید از ظرفیت رسانه برای تبیین نقش مردم استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت سردار شهید نائینی گفت: در میان دو جنگ (دوازده‌روزه و رمضان)، شهید نائینی را در مناسبت‌های مختلف دیدیم. با وجود مسئولیت نظامی، ایشان مقتدرانه در میدان حضور داشت و جهاد رسانه‌ای را به شهادت رساند.

شهید شادمانی؛ پاداش ۴۷ سال اخلاص و تواضع

شادمانی در بخش دیگری از سخنان خود، به ویژگی‌های پدرش سردار شهید شادمانی اشاره کرد و گفت: ایشان «مشهور بین دشمن و گمنام بین ملت ایران» بود. این ویژگی برخاسته از جایگاه فرماندهی راهبردی، تواضع و انقباض ایشان بود. شهید شادمانی چنان درگیر میدان بود که فرصت قرار گرفتن در قاب دوربین را نداشت.

وی افزود: نتیجه بیش از ۴۷ سال جهاد مخلصانه و گمنام، دریافت حکم فرماندهی جنگ از نائب امام زمان و سپس حکم شهادت از حضرت سیدالشهدا(ع) بود.

شادمانی بیان کرد: ایشان در مواجهه با شقی‌ترین دشمن بشریت به شهادت رسید و پاداش اخلاص و تواضع خود را گرفت.

دختر سردار شهید شادمانی تأکید کرد: سبک زندگی و الگوی رفتاری این فرماندهان، برای عرصه حکمرانی کشور نیز یک درس است.

وی اذعان کرد: شهید شادمانی به دنبال منیت، شهرت و مانور رسانه‌ای نبود و معتقد بود که خداوند کفایت می‌کند و خودش جبران می‌کند. همین باور، ایشان را به مقام شهادت رساند.صحبت های کامل را در فیلم زیر بشنوید

کد خبر 1890025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha