برنامه‌های دهه امامت و ولایت ۱۴۰۳/تبلیغ کاندیداها در جشن‌های غدیر ممنوع!

حجت‌الاسلام تقوی با تشریح برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت، گفت: برگزاری مهمانی‌های چندکیلومتری غدیر، اطعام دومیلیون نفری حاشیه‌نشینان شهرها و اجرای پویش جامعه مهربانی از برنامه‌های این دهه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان حجت‌الاسلام والمسلمین رضا تقوی، رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدن دهه امامت و ولایت در مورد سرفصل برنامه های این دهه، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول سال‌های گذشته با تلاش بسیار این دهه را یعنی از قربان تا غدیر را گرامی می داشته و برنامه های بسیار تدارک می دیده است، بخش عمده از فرهنگ جامعه ما در این دهه شکل می گیرد این شورا که نقش هماهنگی میان دستگاه‌ها را دارد برنامه‌هایی را برای سراسر کشور ابلاغ کرد و خواسته تا با حضور  اقشار مردم این دهه را گرامی داشته شود.

وی با بیان اینکه جشن های غدیر با تکیه بر ظرفیت مردمی برگزار می شود، اظهار کرد: این برنامه ها به تناسب استان‌ها تغییراتی هم داشته و بر اساس ظرفیت ها کم و زیاد می شود.

رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت ادامه داد: نقطه شروع برنامه ها از روز عرفه است که یک روز ویژه در فرهنگ اسلامی محسوب می شود.

برگزاری دعای عرفه با برائت از رژیم صهیونیستی و آمریکا

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه دعا رابطه انسان با خداست امسال دعای عرفه ویژگی های خاصی دارد، گفت:  امسال رژیم صهیونیستی حدود ۴۰ هزار انسان بیگناه را در غزه به شهادت رسانده است و قطعا دعا برای دفع این دشمن ظالم در روز عرفه اولویت دارد. کسی که دعا می کند باید جهت گیری خود را مشخص کند امام سجاد(ع) نیز در دعاهای خود از خدا می خواهند دشمنان را هدایت و یا منکوب و ظلم آنها از سر مسلمین کم کند.

حجت‌الاسلام تقوی تصریح کرد: باید در دعا برائت خود از دشمنان را اعلام کنیم که همان تولی و تبری است که از طرفی اظهار علاقه به اهل بیت (ع) و از طرفی دوری جستن از دشمنان آنها است همانگونه که حجاج در سرزمین وحی امسال برائت خود را از رژیم صهیونیستی و آمریکا اعلام کردند، امسال نیز دعای عرفه تفاوتی هایی دارد و با اظهار انزجار ما از آمریکا و اسراییل که غزه را حمام خون کرده عجین می شود.

وی از برگزاری جشن ها و نشست های تبینی با موضوع ولایت و انتخابات ریاست جمهوری در این دهه خبر داد و گفت: نشست ویژه رای اولی ها برگزار می شود؛ برگزاری هزاران جشن مردمی، همایش ولایت با محوریت شیعه و سنی در جزیره قشم از دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت است.

برگزاری پویش جامعه مهربانی با مشارکت آستان قدس رضوی

رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت با بیان اینکه از سیاست‌های برنامه های دهه امامت و ولایت این بود که این جشن ها به کمک اهل سنت برپا می کنیم تا وحدت را عملی نمایش دهیم، گفت: پویش جامعه مهربانی با مشارکت آستان قدس با حضور ۷ هزار دانشجوی خارجی از کشورهای اسلامی منطقه و جهان و ۲ هزار طلبه حاضر در قم برگزار می شود؛ در این همایش ۷۰ کشور از حوزه مقاومت، اروپا و کشورهای اوراسیا حضور دارند.

وی تأکید کرد: ایجاد پاتوق های پاسخگویی برای پاسخ به شبهات در دانشگاه‌ها، حسینه ها، مساجد، برگزاری شب شعرها و محافل ادبی حول محور غدیر و قربان و سرودن شعر و خلق اثر، برگزاری شادی پیمایی و شادی انگاری از دیگر برنامه های دهه ولایت و امامت است.

وی ایجاد هزاران غرفه در مسیر شادی انگاری با تاکید بر حضور جوانان و خانواده ها، برنامه ریزی ویژه برای غرفه کودکان در مسیر شادی پیمایی ها، ایجاد غرفه برای بزرگداشت شهید رئیسی در مسیر مهمانی های غدیر، نورافشانی در آسمان کشور، ترویج فرهنگ اطعام غدیر و تهیه و توزیع بسته های معیشتی توسط، هیأت‌ها و موکب ها، عرضه گوسفند برای ذبح توسط سازمان جهاد کشاورزی و وزرات کشاورزی و توزیع در میان ایتام و فقرا و عموم را از دیگر برنامه های این دهه برشمرد.

برپایی سفرهای ۱۱۰ متری اطعام غدیر در سراسر کشور

وی اظهار داشت: اجرای گروه‌های سرود، پرده خوانی و نقالی غدیر در پارک‌ها و مراکز عمومی، برپایی غرفه های پذیرایی در مسیر مترو و مسیرهای عمومی، برپایی جشن در مساجد و امام زاده ها، اهتزار پرچم علی ولی الله در شهرها و مساجد، برپایی سفره های ۱۱۰ متری در روز غدیر در فضای باز با مشارکت همه اقشار مردم، راه اندازی کتابخانه سیار زائر محور ویژه کودکان و عموم مردم و اهدای جوایز و برگزاری مسابقات کتابخوانی، پخت دو میلیون پرس غذای گرم و توزیع در حاشیه شهرهای بزرگ از دیگر برنامه های گرامیداشت دهه ولایت و امامت است.

رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت با بیان اینکه هر دستگاهی باید دین خود را درباره غدیر ادا کند، ابراز کرد: رونمایی از طرح «مشاوره علوی زوجین» به همت معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، اجرای ورزش های زورخانه ای و پهلوانی که سهم عمده ای در ترویج فرهنگ غدیر دارند، راهپیمایی سلامت و ورزش، اجرای برنامه گلریزان در زورخانه ها و تقدیر از اساتید ورزشی، برگزاری مسابقه نهج البلاغه، برگزاری برنامه های نیکوکاری توسط چهره های شاخص، و اجرای برنامه های فرهنگی برای طلاب، همایش های جهانی نهج البلاغه در ترکیه و روسیه، افزایش کمک های نقدی به محرومان، آزادی زندانیان با کمک خیرین از جمله برنامه این دهه است.

جشن غدیر برای تبلیغ کاندیداها نیست

حجت الاسلام تقوی گفت: مهمانی ۱۰کیلومتری غدیر در تهران از میدان آئینی امام حسین(ع) تا میدان بزرگ آزادی برگزار می شود، کاندیداهای ریاست جمهوری باید توجه کنند این جشن ها مربوط به غدیر است نه برای تبلیغات آنها. البته تبلیغات عمومی برای مشارکت حداکثری در این جشن ها انجام می شود اما کاندیدها اجازه تبلیغات شخصی ندارند. 

کد خبر 1768329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha