دل در مصیبت‌های بزرگ با خواندن قرآن و دعا آرامش می‌گیرد

داوطلب با بیان اینکه خدا را بخاطر دادن قرآن، دعا و ائمه و یاد دادن سپاس گزاری، شاکریم گفت: با این مصیبت‌های بزرگ دل ما به خواندن قرآن و ذکر دعا و حضور در اینگونه مراسم ها گرم است و با دعا در حق یکدیگر، دل را آرام می‌کنیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمدرضا داوطلب_ مدیرکل بنیاد شهید و امور  ایثارگران گیلان در مراسم قرائت دعای پرفیض زیارت عاشورا و مراسم نکوداشت شهدای خدمت که در نمازخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از صدر اسلام تا کنون، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت و اظهار کرد: در عملیات آزادسازی خرمشهر، ۲۶۰ گیلانی در عملیات بیت المقدس به شهادت رسیدند.  

وی ضمن عرض تسلیت و تعزیت، تبریک و تهنیت به مناسبت رحلت جانگداز و شهادت‌گونه برای خدمتگزار جهادی، انقلابی و میدانی آیت الله رییسی گفت: رئیس جمهور محبوب و پرتلاش ما یعنی شهید خدمت، تا پای جان برای ایران ایستاد و حین خدمت به دیدار حق شتافت.

داوطلب همچنین با گرامیداشت نام و یاد نماینده مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی، وزیر شهید، استاندار شهید و جان فدایان شهید در سپاه و ارتش و کادر پروازی بیان کرد: خدا را بخاطر دادن قرآن، دعا و ائمه شاکریم.  

وی با بیان اینکه خداوند سپاس گزاری را به ما یاد داده است، افزود: با این مصیبت بزرگ دل ما به خواندن قرآن و ذکر دعا و حضور در اینگونه مراسم ها گرم است.

داوطلب با اشاره به اینکه، دعا در حق یکدیگر دل را آرام می کند تصریح کرد: نمی‌دانم چگونه باید تاب آورد و صبر کرد، چرا که داغ رئیس‌جمهور، وزیر، استاندار، نماینده ولی فقیه بسیار سنگین و بزرگ است.

وی در ادامه با بیان اینکه، ما در دوران انقلاب از این مصیبت‌ها زیاد دیده ایم خاطر نشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری آرام کننده و آرامش دهنده فرمودند، «اگر هر چیزی پیش بیاید اقدام و اختلالی در روند اداره کشور روی نخواهد داد و خدمات و روند فعالیت دولت به همان منوال، بیش از پیش ادامه خواهد داشت». 

داوطلب اظهار کرد: تا دولت جدید و رئیس جمهور آینده که هر عزیزی باشد مشخص شود، دعا می‌کنیم که به مدد شهدا خدا توفیق دهد تا ادامه دهنده راه شهیدان باشیم.

وی با بیان اینکه امروز سوم خرداد است و آرام آرام به سالگرد ارتحال امام در ۱۵ خرداد می رسیم گفت: در خرداد ماه چندین برنامه محوری داریم که یکی از آنها برگزاری گرامیدشت ۲۶۰ شهید گیلانی عملیات آزادسازی خرمشهر در گلزار متبرک شهدای رشت است که امروز برگزار شد.  

داوطلب تصریح کرد: مراسم دوم ما برای یکی از مریدان معمار کبیر انقلاب یعنی شهید محراب حضرت آیت الله احسان بخش است که به تاسی از مولایش، مقتدایش، سید و آقایش نماینده حضرت امام در گیلان بودند و وظیفه داریم یاد خاطره این شهید گرانقدر را گرامی میداریم.

وی اضافه کرد: در بیرون استان ما را به میرزا کوچک و شهید احسانبخش میشناسند و خیلی باید تلاش کنیم که یاد این شهدای عزیز زنده بماند.

داوطلب با بیان اینکه، مراسم شهید آیت الله احسان بخش هفته آینده(یکشنبه، ۱۳ خرداد) در مصلای رشت برگزار می شود افزود: مراسم بعدی ما گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام رحمت الله علیه در روز  ۱۴ خرداد است.

وی با اشاره به اینکه ما اولین شهید انقلاب اسلامی را در دامان مردمان خوب، مسلمان و شهید پرور گیلان به نام سید یونس رودباری داریم اظهار کرد: در ۱۵ خرداد برای گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد و همچنین شهید محوری، شهید سید یونس رودباری مراسمی را در رودبار برگزار خواهیم کرد.  

داوطلب با تاکید بر اینکه خداوند ما را در مسیر مجاهدت ایثارگران، جانبازان و شهدای عزیز قرار دهد گفت: هر چه بضاعت ما است را به کف دست می گیریم و با اخلاص در خدمت مردم عزیز، خواهیم بود.

وی افزود: دیروز هر چه بود بر ما گذشت اگر خوش خلق و خوش صحبت بودیم یا اگر معصیت کردیم و کار کسی را راه نینداختیم و... همه گذشت و بر اعمال ما نوشته شده و امروز شروع دوباره است پس بیاییم زبان، فکر و نگاه خوب داشته باشیم.

داوطلب در ادامه با بیان اینکه امروز باید در خدمت خلق الله باشیم اذعان کرد: این مکان و این جایگاه متعلق به خانواده های شهدا و ایثارگران است، هرچه دارید برای آنان است زیرا روزی هر چه داشتند را در کف دست گرفتند و از حیثیت و ناموس من و شما و خانواده هایمان دفاع کردند.  

وی ضمن یاداوری اینکه از دو میلیون و ۵۶۰ هزار نفر جمعیت استان گیلان، ۱۰۰ هزار نفر ایثارگر داریم و باید به آنها احترام بگذاریم خاطر نشان کرد: کسی که به شما مراجعه میکند نعمتی است که خداوند به شما داده و میتوانیم خدمت صادق و صادقانه داشته باشیم و حتی مشکل کوچکی از مشکلاتش را بر طرف کنیم که خداوند در نامه اعمال من و شما خواهد نوشت.

دل در مصیبت‌های بزرگ با خواندن قرآن و دعا آرامش می‌گیرد

دل در مصیبت‌های بزرگ با خواندن قرآن و دعا آرامش می‌گیرد

کد خبر 1765181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha