شهادت رئیس جمهور ثابت کرد مردم از نظام جدا نیستند

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه آنچه در میدان واقعیت وجود دارد نشان می دهد که مردم از نظامشان جدا نشده اند، گفت: شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه نشان داد که مردم نظام شان را رها نکرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز (پنجشنبه ۳ خرداد) در مراسم متمرکز بزرگداشت شهدای خدمت «آیت الله رئیسی و همراهان» در مصلی وحدت گرگان گفت: این حادثه مصیبت بسیار سخت و غم انگیزی نه تنها برای ملت ایران بلکه مصیبتی برای کل منطقه خاورمیانه و کشورهای همسایه بود و همه را غمگین و محزون کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: ما رئیس جمهوری را از دست دادیم که بسیار شخصیت ممتاز، خدوم، صادق، پر تلاش، بی ادعا و حلال مشکلات بود.

وی با بیان اینکه از دست دادن چنین شخصیتی برای ملت ایران سخت است، ادامه داد: از دست دادن وزیر امور خارجه محترم که او هم در محدوده کاری خودش انسان توانمند و موثری بود و فعالیت های چشمگیری در سطح جهان و منطقه انجام می داد، امام جمعه تبریز، سید بزرگوار و متخلق و محبوب آن سامان و استاندار فعال و همه همراهان این هیئت بسیار سخت است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به فعالیت ها و پیگری های رئیس جمهور برای حل مشکلات در استان گلستان، گفت: در استان گلستان گره هایی وجود داشت که در برخی از کارها شاید ۱۶ سال این گره ها همین طور بسته بود و باز نمی شد که در سفر اول ریاست محترم جمهور این گره ها تقریبا گشوده شد و در سفر دوم پیگیری شد.

وی افزود: رئیس جمهور نه تنها در استان گلستان بکه در همه استان ها بر همین اساس و مبنا عمل می کردند و چندین بار برای حل مشکلات به استان ها می رفتند.

امام جمعه گرگان اظهارداشت: همه دیدیم که همه مردم از همه اقشار حتی آنهایی که از نظر مسائل سیاسی در جبهه دیگری بودند آنها هم به بزرگی این مصیبت اعتراف داشتند و این حادثه برای همه غم انگیز بود.

وی با بیان اینکه این غم برای ملت ما به زودی از بین نخواهد رفت، گفت: همه ملت غمگین هستند و چهره ملت ایران و منطقه چهره ای اشک آلود، محزون و غمگین است.

آیت الله نورمفیدی افزود: در چنین مسائلی که برای ما چه شخصی و عمومی پیش می آید باید دست به دامن قرآن کریم شویم، قرآن در همه احوال و شئون برای ما راهگشاست و بعد از قرآن کلمات نورانی رسول خدا، ائمه معصومین و اولیا و بزرگان دین راهگشا هستند.

وی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، گفت: خداوند متعال در آیاتی برای تسلی به رسول خدا فرمودند: همیشه در درون سختی ها آُسانی است، اگر ملتی بخواهد پیشرفت کند باید با مشکلات و سختی ها دست و پنجه نرم کند تا آسانی از درون آن سختی ها هم به وجود آید.

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: بر اساس آیات قرآن ما هیچ وقت نباید از مشکلات و سختی ها بهراسیم و ناامید شویم، چرا که خداوند فرموده است بعد از هر سختی آسانی است.

وی ادامه داد: در ذیل این آیات رسول گرامی اسلام نیز در حدیثی فرمودند: بدانید با سختی ها آسانی هاست و در مشکلات وقتی انسان صبر کند دنبالش پیروزی است. اگر انسان در مقابل مشکلات صبر و تحمل کند پیروزی است.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه از دست دادن رئیس جمهوری که واقعا خستگی ناپذیر بود واقعا مصیبت سختی بود، گفت: رئیس جمهور شهید در همه جا و به خصوص نقاط محروم کشور حضور می یافت.

وی افزود: این اشک های ملت برای این شخصیت بزرگ شایسته است که نثارشان شود، اما این غم و غصه در عین حال همراهش یک شادی ها و خوشحالی ها هم وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به تلاش ۴۵ ساله دشمنان برای منزوی نشان دادن ایران به عنوان کشوری منزوی در سراسر دنیا، گفت: روز گذشته حدود ۶۰ هیئت از کشورهای بزرگ دنیا برای شرکت در مراسم تشییع رئیس جمهور و هیئت همراه طی طریق کردند و آمدند در مقابل پیکر این سید بزرگوار و همراهانش تکریم و تعظیم و احترام کنند.

وی خطاب به دشمنان افزود: کشور ما منزوی است یا سیاست های شما دارد منزوی می شود؟ اما دیروز نشان داده شد که ایران منزوی نیست و برای احترام به رئیس جمهور و شهدای راه خدمت حدود ۶۰ کشور هیئت فرستادند. این غم و مصیبت خودش باعث شد که دنیا ببیند ایران منزوی نشده است.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: دشمنان از مدت ها قبل در تلاش جدایی بین دولت و ملت هستند تا حوادثی در این کشور درست کنند و مردم را در مقابل دولت قرار دهند و ایجاد شکاف کنند تا مردم نظام و دولت را رها کنند.

وی اظهارداشت: این دشمنان روز گذشته در میدان عمل پاسخ خود را گرفتند و حتی خبرنگاران کشورهای مختلف خودشان اعتراف کردند که امروز در میدان واقعیت نه تنها مردم دولت و نظامشان را رها نکردند بلکه میلیون ها نفر جمعیت در تبریز، قم، تهران، امروز در بیرجند و در مشهد در مراسم تشییع رئیس جمهورشان حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه آنچه در میدان واقعیت وجود دارد نشان می دهد که مردم از نظامشان جدا نشده اند، گفت: شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه نشان داد که مردم نظام شان را رها نکرده اند.

وی افزود: امروز تمام اقوام، شیعه و سنی، فارس و ترکمن، بلوچ و سیستانی از سراسر استان گلستان برای تکریم رئیس جمهور و هیئت همراهشان در این مراسم شرکت کرده اند تا به دنیا بگویند شما جاده اشتباهی رفته اید، نه تنها این ملت بلکه در دنیا هم نتوانسته اید ایران را منزوی کنید، بلکه ایران قوی تر شده است.

آیت الله نورمفیدی از همه مردم حاضر در این مراسم تشکر و قدردانی کرد و گفت: واقعا مردم ما مردمی بسیار خوب هستند و خوب نشان دادند که این قضیه نه منزوی است و نه مردم نظامشانم را رها کردند و شکافی بین مردم و نظامشان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که حادثه تروریستی برای مقام معظم رهبری در تهران پیش آمده بود، از ایشان مصاحبه شد و ایشان یک جمله ای پر معنا گفتند که «خداوند وجود امام را زنده نگهدارد»، امروز زبان حال رئیس جمهور محترم، وزرر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی هم این بوده است که «خداوند وجود مقام معظم رهبری را نگه دارد» که این کوه استواری در برابر هیچ طوفانی نشکشت و حتی اجازه ندادند تزلزلی در این نظام به وجود آید.

کد خبر 1765086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha