بدرقه تاریخی فدایی جمهور

مردم سوگوار خراسان جنوبی امروز آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عزیز و همراهانش را بدرقه تاریخی کردند؛ آنان که در راه خدمت به سعادت شهادت رسیدند.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: زهرا مهرور_ سیاهپوشان عزادار شهید جمهور از دور و نزدیک در بیرجند جمع شده‌اند تا غم دل را با یکدیگر شریک شوند و خادم ملت را بدرقه کنند. همه اقشار جامعه از پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ با چشمانی گریان و با در دست داشتن عکس خادم محرومان شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی آمده‌اند؛ دیار خاوران عزادار است و همه به سوگ نشسته‌اند و صاحبان عزا هستند؛ عزاداران «یاحسین یاحسین» گویان اندوه خود را نشان می‌دهند.

شهروندی از سراسر استان خود را به بیرجند رساندند تا آخرین وداع با شهید جمهور را انجام دهد. بدرقه‌کنندگان پیکر خادم الرضا با فریاد «حیدر حیدر» با سید شهدای خدمت خداحافظی می‌کنند.

یکی از مادران حاضر در مراسم با چشمی گریان به خبرنگار شبستان می‌گوید: باورم نمی‌شود او از میان ما رفته است، اما مطمئنم همیشه میان ما خواهد بود و دعای خیر سیدمان بدرقه راه‌مان خواهد شد.

با نوای مداحی «ای اهل علم میر علمدار نیامد؛ سقای حسین سید و سالار نیامد» داغ از دست دادن سید مظلومان بیشتر بر دل‌ها می‌نشیند. هوا بسیار دلگیر است و این در میان گریه و زاری مردم برای سیدی که با دلسوزی و بدون خستگی به گوشه و کنار کشور سر می‌کشید تا گوش شنوای همگان باشد، سوزناک‌تر می شود. در یکی از همین سفرها به آذربایجان شرقی روحش پرکشید و شد شهیدِ جمهور.

ازدحام جمعیت زیاد، دشواری حرکت در مسیر مراسم راهپیمایی (میدان جانبازان تا فرهنگسرای بیرجند) و حضور سالمندانی که به سختی حرکت می‌کردند، همه و همه نشان از حضور مردم برای قدردانی از خادم خود شهید جمهور بود.

سرانجام رئیس شهید دولت سیزدهم در یکی از شلوغ‌ترین روزهای بیرجند بدرقه شد. حضور باشکوه مردم برای تشییع شهدای خدمت یکی از قاب‌های حماسی و در عین حال تلخ را در تاریخ معاصر خراسان جنوبی ثبت کرد.

۱۰:۱۸/ اهل تسنن خاوران قدردان خدمات سیدمحرومان

جمعی از اهل تسنن خراسان جنوبی امروز سوم خرداد به مراسم تشییع پیکر سیدمحرومان شهید آیت الله رئیسی در بیرجند آمدند و از زحمات این شهید بزرگوار قدردانی کردند.

۹.۴۳/ دست نوشته‌هایی برای سید محرومان

مردم خراسان جنوبی ثابت کردند که پای انتخاب خود هستند؛ در دست نوشته‌هایی در آیین‌های تشییع پیکر شهیدِ جمهور آیت الله رئیسی نوشتند: «شهید رئیسی نتیجه انتخاب آگاهانه».

۸.۰۴/ قدردانی دهه هشتادی‌ها از زحمات شهید جمهور

دهه هشتادی‌های بیرجندی با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع پیکر شهید جمهور آیت الله رئیسی به دنیا ثابت کردند که راه جهادی این شهید به براموشی سپرده نمی شود و رئیسی ها در راه هستند.

۷.۱۱ / قدم گذاشتن به خاک خراسان جنوبی برای آخرین سفر

پیکر پاک شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور و دو تن از همراهانشان صبح پنجشنبه(۳ خرداد) وارد فرودگاه شهید شهید کاوه بیرجند شد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه -۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳- در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهان شهیدشان روز سه شنبه (اول خرداد) در تبریز و قم و روز چهارشنبه (دوم خرداد) در تهران برگزار شد و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب بر پیکر این شهیدان خدمت نماز خواندند؛ تشییع پیکر این شهدای والامقام در صبح پنجشنبه (سوم خرداد) در بیرجند برگزار شد و در ادامه در مشهد برگزار خواهد شد؛ قرار است پیکر شهید رئیسی در حرم مقدس امام هشتم (ع) به خاک سپرده شود.

کد خبر 1765054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha