اهل تسنن خاوران قدردان خدمات سیدمحرومان

جمعی از اهل تسنن خراسان جنوبی امروز سوم خرداد به مراسم تشییع پیکر سیدمحرومان شهید آیت الله رئیسی در بیرجند آمدند و از زحمات این شهید بزرگوار قدردانی کردند.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ زینب روحانی مقدم- مردم خراسان جنوبی امروز با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع پیکر سیدمحرومان، شهید آیت الله رئیسی باری دیگر حماسه آفرین شدند و برگ زرینی را در تاریخ این خطه به ثبت رساندند.

از کوچک و بزرگ و زن و مرد به مراسم تشییع پیکر شهید جمهور آیت الله رئیسی در بیرجند آمده بودند تا از زحمات این سید عزیز قدردانی کنند که تلاش کرد تا این خطه را به آبادانی برساند.

حضور جمعی از اهل تسنن خاوران در مراسم تشییع پیکر شهید خدمت آیت الله رئیسی و جمعی از همراهانش یکی از صحنه های بی نظیر این مراسم در شهرستان بیرجند بود که از راه های دور و نزدیک خود را به هر طریقی رسانده بودند تا با رییس جمهور شهید خود وداع داشته باشند.

*توجه یکسان آیت الله رئیسی به شیعه و سنی

سیدعزیز موسوی یکی از اهالی شهرستان درمیان که به این مراسم آمده بود در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: پیام امروز این است که یاد و خاطر آیت الله رئیسی در قلب مردم باقی خواهد ماند و با جان و دل آمده ایم تا در این مراسم شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی در درمیان قابل مشاهده است، افزود: مادر شهید آیت الله رئیسی از اهالی روستای سیدان و از اقوام ما هستند و آیت الله رئیسی بین شیعه و سنی هیچ فرقی نمی گذاشتند.

این شهروند درمیانی که ۱۵۰ کیلومتر را برای شرکت در این مراسم پیموده بود، در ادامه عنوان کرد: برای آیت الله رئیسی، شیعه و سنی یکی بود و ایشان در قلب همه مردم قرار دارند.

IMG_20240523_080906_845.jpg

*آیت الله رئیسی؛ شخصیتی پرتلاش و زحمت کش

علیرضا قربانی یکی دیگر از اهل تسنن خراسان جنوبی است که ۱۳۰ کیلومتر را پشت سر گذاشته و به این مراسم آمده بود و در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: مردم خواهان و عاشق رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی بوده و هستند.

وی با بیان اینکه مردم روستا با شنیدن خبر شهادت آیت الله رئیسی بسیار ناراحت شدند، افزود: ایشان بسیار زحمت کش بود و شبانه روز برای رفاه حال مردم تلاش می کرد و یک انسان پرتلاش و زحمت کش بود.

قربانی عنوان کرد: برای آیت الله رئیسی هیچ فرقی بین شیعه و سنی وجود نداشت و کسی که به جای ایشان می خواهد بیاید باید از ایشان الگوبرداری کند و سرمشق بگیرد.

*مخلص و مردمی بودن آیت الله رئیسی 

طیبه مودی یکی از شهروندان بیرجندی نیز در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: مردم حضور باشکوهی در مراسم تشییع پیکر شهید جمهور داشتند و امیدوارم بتوانیم دین خود را ادا کنیم.

وی به شنیدن خبر شهادت آیت الله رئیسی اشاره کرد و افزود: شب سختی را پشت سر گذاشتیم و نتوانستم لحظه ای چشم بر روی هم بذارم و امیدوارم این اتفاقات دیگر تکرار نشود.

مودی با بیان اینکه آرمان های آیت الله رئیسی بزرگ بود، گفت: حدود سه سال از جان مایه گذاشتند و با انتخاب های درست امیدوارم بتوانیم آنان را حفظ کنیم و خونشان پایمال نشود.

وی بیان کرد: آیت الله رئیسی واقعا مخلص و اهل عمل و مردمی بودند و برای خدا کار کردند و به همین دلیل مردم در این فرلق سوختند و مردم واقعا ایشان را قبول داشتند و برای انتخاب ایشان در خبرگان رهبری و ریاست جمهوری به خود افتخار می کنم.

IMG_20240523_080905_352.jpg

*مردم قدردان مسئولان خدومی همچون آیت الله رئیسی 

مولوی سیدمحمد حسینی-امام جمعه اهل تسنن طبس مسینا- نیز در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: عزت و اقتداری که امروز خداوند به مردم عنایت کرده را پا بر جا بگذارد.

وی ادامه داد: حضور گسترده مردم از کوچک و بزرگ در این نوع مراسمات سبب ناامیدی دشمنان می شود و مردم نشان دادند که قدردان زحمات مسئولان خدوم و مردمی همچون شهید آیت الله رئیسی بوده و خواهند بود.

مولوی حسینی در ادامه گفت: آیت الله رئیسی برای مردم خدمت کرد و در راه خدمت به مردم به شهادت رسیدند و جان خود را فدای اسلام نمودند.

کد خبر 1765037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha