آیت‌الله رئیسی بزرگترین شبکه آموزش قرآن کشور را در آستان قدس رضوی تاسیس کرد

حجت‌الاسلام میریان با بیان اینکه اجرای طرح خادمیاران حضرت رضا(ع) در کشور آغاز فعالیت‌های گسترده قرآنی آستان قدس رضوی بود، گفت: از برکات حضور آیت‌الله رییسی در آستان راه‌اندازی بزرگترین شبکه آموزش روخوانی قرآن است که در ۲۳۳ شهر و روستا و ۵۸ شعبه فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدمسعود میریان، مدیر مرکز قرآنی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ضمن تسلیت شهدای خدمت در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان اظهار کرد: آیت الله ریسی از سال‌های قبل از ورودشان به آستان قدس رضوی یک شخصیت قرآنی بود. بنده در دوره جوانی زیاد پای منبرهای ایشان می نشستم و در تواضع و فروتنی ایشان همین بس که با وجود اینکه معاون اول قوه قضائیه بود ولی در مسجد محله به عنوان سخنران حضور می یافتند و عمده منبرهایی که این شهید والامقام می رفت برگرفته از آیات قرآن بود.

وی اظهار کرد: بعد از اینکه آیت الله رییسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی مشغول به فعالیت شد، این اندیشه های قرآنی باعث شد که ایشان تصمیم به توسعه فعالیت های قرآنی حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بگیرد و طرح «خادمیاران حضرت رضا(ع)» را به عنوان یادگار بی نظیر از خود در کشور طراحی و ابلاغ کند.

حجت الاسلام میریان با بیان اینکه اجرای طرح خادمیاران حضرت رضا(ع) در کشور آغاز فعالیت های گسترده قرآنی آستان قدس رضوی بود، تصریح کرد: با دستور مستقیم  آیت الله ریسی در سال ۱۳۹۶ مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی ذیل سازمان فرهنگی تاسیس و با ابلاغ ایشان تمام فعالیت های قرآنی خارج از حرم مطهر به این مرکز واگذار شد و دامنه فعالیت ها در عرصه ملی و بین المللی را هم با دستور مستقیم ایشان پیگیری می کردیم.

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی با بیان اینکه آیت الله ریسی، شورای عالی قرآنی آستان قدس را با ریاست خودشان تاسیس کرد، افزود: ایشان مجدانه پیگیر جلسات این شورا بود و مصوبات را تا حصول نتیجه پیگیری می کرد. انشالله آنچه که ایشان در طول این سال‌ها برای حوزه های قرآن انجام داد، روز قیامت مورد شفاعتش قرار بگیرند.

حجت الاسلام میریان تصریح کرد: امروز شاهدیم که فعالیت های قرآنی حرم حضرت رضا(ع) به عنوان بزرگترین نهاد وقفی جهان تشیع در سراسر جهان اسلام گسترده شده و از شیعه شبهه‌زدایی می کند. 

مدیر مرکز قرآنی آستان قدس رضوی در ادامه افزود: در حالی که شاهدیم از برکات وجود آیت الله ریسی بزرگترین شبکه آموزش روخوانی قرآن کشور(مهد الرضا)  برای نونهالان راه اندازی شده است و این شبکه قرآنی در ۲۳۳ شهر و روستا و ۵۸ شعبه فعالیت می کند لذا همه اینها از برکات وجود نازنین شهید رییسی و تدبیر بلند و آینده‌نگرانه ایشان بوده است. 

وی با بیان اینکه ما بزرگترین شبکه آموزش مجازی قرآن با عنوان «من قرآن را دوست دارم» را در آستان قدس رضوی راه اندازی کردیم، ابراز کرد: ما در حال حاضر بزرگترین طرح های حفظ قرآن کریم را به صورت شبانه روزی، حضوری و غیرحضوری در آستان قدس رضوی اجرا می کنیم‌

حجت الاسلام میریان خاطر نشان کرد: همه این فعالیت ها و برنامه ها با نگاه و منویات قرآنی این شهید بزرگوار انجام شده است. امیدواریم خداوند متعال این راه نورانی را مستمر نماید و ما بتوانیم همان طور که این شهید قرآنی این مسیر را برای ما گشود با سرعت، جدیت و همت بیشتر آرزوهای قرآنی ایشان را محقق کنیم و در مسیر قرآن و اهل بیت (ع) سرافراز باشم.

کد خبر 1764833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلا IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    0 0
    قرآن تنها کتابی است ضامن با ادبی و طهارت و عزیزی است.