محور تمام فعالیت‌های اجتماعی باید مساجد باشد

فعال فرهنگی و مسجدی ارومیه‌ای گفت: محور تمام فعالیت های اجتماعی مثل موضوع جوانی جمعیت باید مساجد باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین رحیم خلیل زاده، فعال فرهنگی و مسجدی ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت:  نقش مساجد به عنوان مقرر و پایگاه های اجتماعی بسیار مهم هستند و همانطور که امام راحل فرمودند؛«مساجد سنگر هستند و نباید خالی بماند» اهمیت و جایگاه مسجد را نشان می دهد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد در تبیین و روشنگری موضوع جمعیت، افزود: در این راستا خانواده ها خلوت باشد به تبع آن مساجد خلوت می شود و به دنبال آن این موضوع وارد مدرسه شده و مدارس نیز خلوت خواهد شد. 

حجت الاسلام خلیل زاده ادامه داد: تمام افرادی که عضو مسجد هستند و در تبیین این موضوعات مهم بوده و تمام برنامه ها باید با محوریت مسجد انجام شود. 

این فعال مسجدی افزود: کارکرد مساجد نباید به برپایی نمازهای یومیه ختم شود و باید محلی برای اجتماع کودکان و نوجوانان باشد.

گفتنی است؛ در این راستا رویداد جایزه جوانی جمعیت در استان آذربایجان غربی به دبیری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در تالار وحدت ارومیه در حال برگزاری است.

خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان از جمله محورهای رویداد است و بخش رسانه‌ای رویداد جایزه جوانی جمعیت نیز انتشار اخبار، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تولید برنامه تلویزیونی، تولید برنامه رادیویی، تولید برنامه شبکه خانگی، تولید اثر سینمایی، انتشار یادداشت و تحلیل در رسانه از جمله بخش ها است.

کد خبر 1763550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha