نقش مساجد در تعالی و تحکیم بنیان خانواده مهم است

رئیس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی گفت: نقش مساجد در تعالی و تحکیم بنیان خانواده و تعمیق پیوندهای دینی مهم و ضروری است.

فاطمه محمد بیگی، رئیس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه در کشور ایران با چالش های زیادی در حوزه جوانی جمعیت روبرو هستیم و این بحران ادامه دارد.  

وی افزود: لازم است فعالیت های زیادی در عرصه جوانی جمعیت و فرزند آوری انجام شود و تمام این فعالیت ها باید در راستای ارتقای سلامت مادر و کودک و خانواده ایی سالم و پویا باشد.

این مسئول گفت: ما در مجلس شورای اسلامی در سال ۹۱ قانون گذاری کرده و در این راستا یک سال تلاش کردیم و حدود ۱۴۰ جلسه در کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برگزار کرده و مصوبات خوبی را تصویب کردیم.

محمدبیگی ادامه داد: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ۷۳ ماده دارد و مشوق  های زیادی برای پدران، مادران، زنان شاغل، بیمه بانوان خانه دار در نظر گرفتیم و الان انتظار ما این است این مطالبه ها توسط دولت اجرایی شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال کانون های مساجد به عنوان دبیر این رویداد انتخاب شده بحث مساجد در این موضوع بسیار مهم و حیاتی است.  

محمد بیگی بیان کرد: نقش مسجد از آنجایی مهم است که ما میتوانیم در مساجد بحث مسجد محوری،  محله محوری،  پیوندهای  عمیق دینی را رقم بزنیم که انشاالله بتوانیم جمعیتی با قدرت معنوی بالا رقم بزنیم.

کد خبر 1763532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha