ارسال ۱۸۰ مقاله به همایش بین المللی ظرفیت های ایران و آمریکای لاتین

رئیس مجتمع آموزش عالی زبان و فرهنگ شناسی از ارسال ۱۸۰ مقاله به همایش بین المللی ظرفیت های فرهنگی و علمی ایران و آمریکای لاتین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین ساجد رئیس مجتمع آموزش عالی زبان و فرهنگ شناسی امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه همایش بین المللی ظرفیت های فرهنگی و علمی ایران و آمریکای لاتین گزارشی از روند برگزاری این مراسم ارائه کرد وگفت: اختتامیه همایش بین المللی ظرفیت های فرهنگی و علمی ایران و امریکای لاتین ۳۱ اردیبشهت ماه با سخنرانی آیت الله عباسی رئیس جامعه المصطفی برگزار و از کتاب چکیده مقالات همایش رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت رسانه در انتقال پیام‌های علمی و فرهنگی، بر ضرورت بازشناسی تمام ظرفیت‌های علمی و فرهنگی تصریح نمود و خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی به عنوان بزرگترین و تاثیرگذارترین دانشگاه اسلامی جهان وظیفه تعلیم و تربیت دانش پژوهانی از ملیت های مختلف جهانی را بر عهده گرفته در بیش از ۶۰ کشور جهان حضوری فعال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ساجد به سه حوزه های دانشی مهم المصطفی اعم از علوم اسلامی، علوم انسانی و حوزه دانشی فرهنگ زبان و ادبیات اشاره نمود و یادآور شد: موسسه زبان و فرهنگ شناسی با ترسیم سه مدرسه فرهنگ ملل با ۲۲ زبان فعال، مدرسه مطالعات فرهنگی و مدرسه ادبیات و مترجمی رویکردهای آموزشی و پژوهشی خود را دنبال می کند.

وی بر لزوم توجه به جایگاه پژوهش در کنار اموزش و توجه به آموزش های پژوهش محور تصریح نمود و ابراز داشت: هم اکنون آثار و کتاب های جامعه المصطفی به ۴۰ زبان ترجمه می شود که در مسیر انتقال داشته های علمی به جهانیان توفیقات ارزشمندی را کسب نموده ایم.

رئیس مجتمع آموزش عالی زبان و فرهنگ شناسی ظرفیت های علمی و فرهنگی ایران اسلامی و امریکای لاتین را مورد توجه قرار داد و با بیان این که مجتمع اموزش عالی زبان و فرهنگ شناسی در سنوات گذشته ظرفیت های فرهنگی و علمی نقاطمختلف جهان را پازشناسی نموده، ارائه آثار را مبتنی بر تنوع زبانی مورد توجه قرار داده است، اظهار داشت: در طول یک سال گذشته ۲۵ پیش نشست به ۵ زبان .... برگزار شده است.
 

وی با اشاره به ارسال بیش از ۱۸۰ مقاله به همایش گفت: محتمع آموزش عالی زبان و فرهنگ شناسی برای نخستین بار موفق شد تا با مجموعه های علمی و فرهنگی همه ۲۰ کشور امریکای لاتین ارتباطات علمی و فرهنگی موثری ایجاد کند،

کد خبر 1763471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha