دختران کرامت و شخصیت حضرت معصومه(س) را الگو قرار دهند

حجت الاسلام غفوری گفت: دختران باید کرامت و شخصیت حضرت معصومه (س) را سرلوحه خود قرار داده و این سجایا را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری، امروز جمعه (۲۱ اردیبهشت) در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، گفت:خداوند جایگاه دختران را با نزول سوره کوثر بلند مرتبه داشت آنگاه که به ابتران عالم ثابت کرد که نسل پیامبراسلام را توسط دختری که جهان به یمن وجود او و برای او خلق شده بود ادامه خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود:  دین اسلام را از این جهت باید برترین و کامل ترین دین دانست چرا که دختران را از زنده به گور شدن و استثمار ابزاری به جایگاهی والا مبدل ساخت و ارزش های حقیقی دختران را برای همه جهانیان تبیین کرد.

وی در خصوص ویژگی‌های حضرت معصومه (س) خاطر نشان کرد: ایشان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های دینی و الهی در خاندان موسی بن جعفر(ع) هستند، بانویی که به همه علوم زمان خود عالم بودند و عصمت از زیباترین و پرشکوه‌ترین وجوه شخصیتی و سیره زندگی این بانوی مکرمه است.

حجت الاسلام غفوری تصریح کرد: اسلام برای دختران و زنان نقش اجتماعی هم قائل است، اینطور نیست که اسلام بخواهد زنان را در خانه محبوس کند، گواه این سخن اینکه وجود مقدس حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) در اجتماع زمان خود پررنگ و تاثیرگذار بوده است لذا زنان در جامعه اسلامی با رعایت شئون و حدود الهی حضور فعال و افتخار آمیز در اجتماع دارند و به خوبی از عهده مسئولیت های مهم برمی آیند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در استان، اظهار کرد:دور دوم انتخابات نیز به‌اندازه دور اول آن، چه بسا بیشتر، اهمیت دارد و لازم است مردم  کرمانشاه با حضور جدی و گسترده، کار نیمه‌تمام خود را در این دوره از انتخابات به اتمام رسانند.

کد خبر 1762652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha