فعالیت ۵۶۰۰ نفر عوامل اجرایی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف

فاضلی فرد از حضور پنج هزار و ۶۰۰ عوامل اجرایی در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف خبر داد.

علی فاضلی فرد- فرماندار بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به حضور پنج هزار و ۶۰۰ نفر عوامل اجرایی در دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در این مرحله ۲۸۷ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است که نسبت به مرحله قبل دو شعبه بیشتر شده است.

رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف، گفت: از ۲۸۷ شعبه انتخابیه ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار است.

فاضلی فرد تعداد شعب شهری را ۱۴۵ شعبه و شعب روستایی را ۱۴۲ شعبه برشمرد و افزود: با توجه به نزولات جوی و بارندگی های اخیر با تلاش راهداران و تمهیدات اندیشیده شده همه راه‌های روستایی باز و تردد در آن جریان دارد.

به گفته وی با توجه به تعداد روستاها در سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف و احتمال عزیمت بسیاری از مردم به روستاها و تفرجگاه‌ها،  پیش بینی‌های لازم برای اخذ رأی مردم در مناطق روستایی صورت گرفته و در دورترین نقاط حوزه انتخابیه نیز صندوق اخذ رای مستقر شده است.

وی با بیان اینکه دو شهرستان حوزه فرعی درمیان و خوسف و ۴ بخشداری حوزه های فرعی هم کار انتخابات را مدیریت می کنند، گفت: در مجموع در این مرحله در شعب اخذ رأی بین ۱۴ تا ۲۰ نفر عوامل اجرایی شامل نظارت، بازرسی، نمایندگان کاندیداها و... فعالیت دارند.

فرماندار بیرجند با اشاره به آغاز انتخابات از ساعت ۸ صبح یادآور شد: انتخابات از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۱۸ شب ادامه دارد، افزود: در صورت لزوم با اختیارات عالی وزارت کشور، زمان انتخابات دو ساعت تمدید می شود و در صورت نیاز، ادامه تمدید این مهم با کسب اجازه از شورای نگهبان میسر خواهد بود.

فاضلی فرد افزود: رأی دهندگان مرحله دوم انتخابات مجلس با ارائه یکی از پنج مدرک هویتی کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت، گذرنامه و گواهینامه می توانند رأی بدهند.

به گفته وی متولدین ۲۱ اردیبهشت سال ۸۵ به قبل می توانند در دور دوم انتخابات شرکت کنند و افرادی که در مرحله نخست در همین حوزه (بیرجند، درمیان و خوسف) رأی داده اند و همچنین افرادی که در مرحله اول انتخابات در هیچکدام از حوزه های انتخاباتی کشور شرکت نکرده اند، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

فاضلی فرد از مردم فهیم حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف خواست مانند مرحله اول انتخابات با حضوردگسترده و رأی حداکثری خود، نماینده مقتدر برای کرسی مجلس شورای اسلامی را انتخاب کنند.

کد خبر 1762580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha