۵۰ درصد شعب اخذ رای در مناطق روستایی مستقر هستند

سلیمی گفت: ۵۰ درصد شعب اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف شهری و ۵۰ درصد شعب روستایی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، موسی سلیمی امروز جمعه (۲۱ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دوازهمین دوره انتخابات از چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی، حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به دلیل عدم کسب حد نصاب آراء به مرحله دوم کشیده شد.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردم سالار است و مردم با رای خودشان خادمین خود را انتخاب می کنند، ادامه داد: هرچه این انتخاب ها عالمانه تر و آگاهانه تر باشد این نظام و کشور تاثیرات مهمتری را بر جای می گذارد.

سلیمی گفت: از مجموع ۲۸۷ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، ۶۷ شعبه به صورت ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار هستند.

وی از فعال بودن ۴۴ شعبه شهری و ۱۴۳ روستایی در این دور انتخابات خبر داد.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۰ درصد شعب انتخاباتی شهری و ۵۰ درصد شعب روستایی هستند، گفت: روستاهای با جمعیت بالای ما شعبه ثابت دارند و شعب اخذ رای هم به تناسب واجدین شرایط تقسیم شده اند.

سلیمی افزود: شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه شهری بیرجند به نسبت درمیان و خوسف بیشتر است، در شهر بیرجند ۱۲۵ شعبه شهری و ۶۳  شعبه روستایی داریم.

وی گفت: در شهرستان درمیان ۱۲ شعبه شهری و ۴۴ شعبه روستایی؛ در شهرستان خوسف ۷ شعبه شهری و ۳۶ شعبه روستایی فعال داریم.

به گفته سلیمی داشتن ۱۸ سال سن تمام (متولدین ۲۱ اردیبهشت ۸۵ و ماقبل آن) در این دوره می توانند رای دهند، همچنین کسانی که در هیچ کدام از حوزه های انتخابیه در دور اول انتخابات مشارکت نکرده باشند  و یا در همان حوزه رای داده باشند، می توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: رای دهندگان با یکی از مدارک پنجگانه شامل کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی در پایان از فعال بودن ادارات ثبت احوال حوزه های انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در جهت رفع نقص مدارک خبر داد.

کد خبر 1762563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha