چالش‌های فرهنگی و معرفتی پیش روی فرزندآوری است

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: چالش‌های فرهنگی و معرفتی پیش روی سبک فرزندآوری و جوانی جمعیت در کشورمان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، « محمدتقی محمدیان» در آیین اختتامیه کشوری جایزه ملی «جوانی جمعیت» ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: فرزندآوری و ازدواج دو موضوع مهم در گسترش جوانی جمعیت و تداوم زندگی در کشور بوده که این موضوع هویتی دستخوش چالش های فرهنگی و معرفی قرار گرفته است.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: ترس از تامین معیشت و تربیت ناشی از همین چالش فرهنگی و اعتقادی است که بر تشکیل خانواده و فرزندآوری تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: اصلاح فکری و اعتقادی ضروری ترین اقدام برای رفع دغدغه جوانی جمعیت است که این وظیفه بر عهده همگان و خصوصا شبکه بچه های مسجد قرار دارد.

محمدیان با بیان اینکه بچه های مسجد با تولید محتوا و پاسخگویی به سوالات و شبهات قادر به اصلاح فکری خواهند بود، تصریح کرد: این اقدام در روند فرزندآوری تاثیر می گذارد و جوانی جمعیت را رقم خواهد زد.

وی اضافه کرد: شبکه به هم پیوسته کانون های فرهنگی و هنری مساجد قادر به حل این چالش در وسع و توان خود خواهند بود که ماموریت مهمی بر عهده این مراکز خصوصا کانون های تخصصی بانوان است.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه جایزه ملی طرح جوانی جمعیت فرصتی برای شناسایی ایده و ها و طرح ها در این حوزه است، اظهار کرد: ایده ها و طرح های برتر امکان اشتراک گذاری و بهره مندی در حوزه های مختلف را دارد.

  

کد خبر 1762538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha