عدم فرزندآوری سیاست دشمن است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: هیچ مبنا و اشاره‌ای در اسلام و سایر ادیان الهی سن مشخص و معینی برای فرزنددار شدن اعلام نکرده است‌.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حسن رحیم‌پور ازغدی استاد حوزه و دانشگاه امروز پنج شنبه (۲۰ اردیبهشت) در همایش ملی رویش امید با دستورکار بررسی «نقش سبک زندگی در پیشگیری و درمان ناباروری» و همچنین «نقش پوشش بیمه در درمان ناباروری» با تأکید بر قانون جوانی جمعیت  بیان کرد: هیچ مبنا و اشاره‌ای در اسلام و سایر ادیان الهی وجود ندارد که سن مشخص و معینی برای فرزنددار شدن اعلام کرده باشد.

این استاد دانشگاه گفت: وجود اقدس علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) در سن ۴۷ سالگی دارای فرزند شدند و ولادت حدود ۲۰ تا ۳۰ فرزند برای سایر اولیای الهی نشان از ضرورتی دارد که براساس آن، دین و حق با ولادت فرزندان صالح و شایسته تکثیر شود.

وی افزود: در اوج خفقان حاکمیت بنی‌عباس، این فرزندان موسی‌ابن جعفر (ع) بودند که چه در شبه جزیره عربستان و چه در اقصی نقاط عالم، سفیران هدایت و حقانیت اهل بیت (ع) شدند. اگرچه از میان فرزندان هر امام معصوم، تنها یک نفر به مقام امامت می‌رسد و این شجره طیبه را ادامه می‌دهد، اما همچون وجود اقدس امام هشتم، این خواهر و برادر حضرت بودند که در سفر به ایران از ایشان حمایت کردند و بعدها به قصد الحاق به ایشان راهی ایران شدند تا سرانجام امروز هرکدام در قم و شیراز، چراغ راه هدایت و قبله توسل دلدادگان حق و حقیقت باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: فراتر از این، ده‌ها سال است که از اعمال سیاست‌های استعماری برای کنترل جمعیت در ممالک اسلامی، شیعی و به‌خصوص ایران می‌گذرد و در تمام این ایام، دشمنان این ملت متمرکز بر این بوده‌اند تا از ابزارهای اقتصادی همچون ایجاد قحطی و تحریم گرفته تا ابزارهای فرهنگی همچون القای باورهای غلط درخصوص فرزندآوری، همه‌چیز را به خدمت بگیرند تا بتوانند جمعیت پیروان جریان حق را محدود و محدودتر کنند. 

وی ادامه داد: قرمزترین خط قرمز اسلام مربوط به حقوق زن و حقوق کودک است. اینکه در متون دینی ما به‌صراحت تأکید شده که اگر مادر در حین شیردادن به نوزاد خود از دنیا برود، شهید محسوب می‌شود یا اینکه جایگاه مادر مقارن با جایگاه مجاهد فی سبیل‌الله است، همه اینها دلالت بر حمایت از جوانی جمعیتی دارد که سایه والدین مومن بر سر آنها باشد و صالح تربیت شوند تا برای دین سربازی کنند. اینجاست که می‌گوییم جوانی جمعیت، راهبرد استراتژیک و توصیه صریح دین و عقل است و رهبر معظم انقلاب شاید به اندازه راهبردی‌ترین سیاست‌های نظام در این باره سخن گفته‌اند.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: بشر درک کرده که سبک زندگی غربی، اساس خانواده و زندگی را نابود کرده و جوامع امروز خودشان، بزرگترین سند اثبات این حقیقت است. امروزه در غرب به‌جای فرزندآوری، خانواده‌ها راغب به نگهداری از سگ و گربه هستند، زن به سخیف‌ترین سبک ممکن تحقیر شده و مرد ترجیح به رفع نیازهای جنسی خود بیرون از حریم خانواده دارد. همه اینها برآیند و تصویر روشنی از فرهنگ غربی است که ثمره آن تباهی امروز جوامع اروپایی و آمریکایی است.

وی تأکید کرد: در اسلام عزیز نه‌فقط فرزندآوری بلکه حتی معاشرت زن و مرد نیز دستورالعمل روشن و حکم صریح دینی دارد. پیامبر اکرم (ص) فرمود که نگاه محبت آمیز مرد به زن هیچگاه از قلب او بیرون نمی‌رود یا خداوند عالم برای پدر، به تعداد فرزندان او مرتبه‌ای در بهشت ایجاد می‌کند. اینها سند این مدعاست که حکم احیای خانواده، تربیت فرزند صالح و نجات جامعه فقط و فقط در دست اسلام است.

گفتنی است؛ همایش ملی رویش امید با دستورکار بررسی «نقش سبک زندگی در پیشگیری و درمان ناباروری» و همچنین «نقش پوشش بیمه در درمان ناباروری» با تأکید بر قانون جوانی جمعیت، صبح امروز (پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه درخراسان رضوی، سردار سرتیپ سیدقاسم قریشی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امیرحسین بانکی‌پور رئیس کمیسیون طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مسئولان ملی، مدیران شهری و هزار زوج هدف درمان ناباروری در تالار همایش‌های قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

انتهای خبر

کد خبر 1762462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha