ساخت ۵هزار کلاس درس در حاشیه مشهد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مشارکت هرچه‌بیشتر مردم در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی، از تشکیل فراکسیون خیران در مجلس برای همراهی با خیران و پروژه‌های خیرساز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرا... پژمانفر امروز چهارشنبه(۱۹ اردیبهشت) در آیین افتتاح دبستان پیوند یک در ناحیه ۴ مشهد که با مشارکت خیران صورت گرفته است، بیان کرد: اینکه انسان بتواند بخشی از دارایی خود را در مسیری قرار بدهد که برای خود و خانواده‌اش به یادگار بماند، امری ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی باید به یک نکته اعتراف کنیم گفت: پیش‌تر مسئولان مطرح می‌کردند که همه کارها را باید دولت انجام بدهد، اما این اشتباه بزرگی بود. به‌عنوان‌مثال مردم، بیمارستان‌ها، راه‌ها، کاروان‌سراها، مدارس، حوزه‌های علمیه و بسیای از امور عام‌المنفعه را به‌خوبی و باکیفیت انجام می‌دادند.

وی افزود: امروز مردم در برخی مجموعه‌ها مانند آموزش‌وپرورش پیش‌قدم هستند و کارها با خیر و برکت در حال انجام است. اینکه امسال رهبر معظم انقلاب نیز در شعار سال، مردم را مطرح کردند، مسئله‌ای جدی است و در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... تنهاراهی که می‌تواند ما را از بن‌بست‌ها خارج کند، مشارکت و حضور مردم است.

وی تصریح کرد: هفته گذشته در جلسه‌ای پیشنهاد ایجاد فراکسیون خیران در مجلس مطرح شد و من هم مسئولیت آن را پذیرفتم. تلاشمان این است که خیران هر نیتی در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی داشته باشند، به‌راحتی بتوانیم آن را اجرایی و عملیاتی کنیم.

تداوم سه‌شنبه‌های امید 

محسن داوری، فرماندار مشهد نیز در جریان این بازدیدها با بیان اینکه این هفته علاوه بر افتتاح مدرسه و سرکشی از پروژه‌های عمرانی برای رفع مشکلات، مسیر اجرایی این پروژه‌ها را هم در دستورکار قرار دادیم، بیان کرد: بیشتر این پروژه‌ها درزمینه بهسازی جاده‌ها و خیابان‌ها بود و آخرین وضعیت پیشرفت آنها ارزیابی شد.

وی اضافه کرد: نواقص چند پروژه مدرسه‌سازی نیز که در حال ساخت است، بررسی شد و با قولی که حجت‌الاسلام‌والمسلمین پژمانفر داد، امیدواریم هرچه‌زودتر این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

تعهد ۹۰۰ میلیاردتومانی خیران مدرسه‌ساز در سال گذشته

جاسم حسین‌پور، مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سال گذشته دستاوردهای ارزشمندی در آموزش‌وپرورش استان انجام شده است، گفت: بنیاد علوی ۱۰۵ کلاس و بنیاد برکت ۷۰ کلاس درس را احداث کردند.

وی با بیان اینکه خیران نیز تعهدی ۹۰۰‌میلیاردتومانی در سال گذشته داشتند، ادامه داد: عهد کرده‌ایم که امسال و سال آینده تا شهریور ۱۴۰۴ محرومیت‌های ناشی از فضای آموزشی را با کمک خیران و مسئولان در حاشیه شهر مشهد ریشه‌کن کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم در فاصله کوتاهی تا شهریور سال ۱۴۰۴ حدود ۵‌هزار کلاس درس را به‌ویژه در حاشیه شهر مشهد ایجاد کنیم. این دبستان نیز که با مشارکت خیر بزرگوار «پیوندی‌زاده» ساخته شده است، ۹۵۰ مترمربع زیربنا دارد و با اعتبار حدود ۵‌میلیارد تومان ساخته شده است.

خیران؛ معلمان مسیر تعلیم و تربیت

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی نیز با قدردانی از اقدام خیران در ساخت‌وساز مدارس بیان کرد: اقدام خیران در مسیر بذل مال، نوعی فراخوان و دعوت مردم به سوی امور الهی است و خیران نیز معلمانی هستند که تعلیم‌وتربیت را آموزش می‌دهند.

سیدامیر شوشتری تأکید کرد: وقتی همه عوامل تلاش می‌کنند بستر مناسبی برای تعلیم و تربیت فراهم شود، مسئولیت بر دوش همکاران ما در آموزش‌وپرورش برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و ساحت‌های شش‌گانه آن سنگین‌تر می‌شود.

افتتاح مدرسه و رهایی دانش‌آموزان از بافت قدیمی

حسین عباسی، رئیس آموزش‌وپرورش ناحیه ۴ مشهد نیز در آیین افتتاح این دبستان دوازده‌کلاسه بیان کرد: افتتاح این دبستان منجر به این می‌شود که دانش‌آموزان از یک مدرسه با بافت قدیمی و خطرناک به ساختمانی نو و جدید منتقل شوند.

وی افزود: ساختمان قدیمی تخریب و به حیاط این مدرسه اضافه می‌شود.

در ادامه این مراسم از پروژه‌های محور روستاهای خین‌عرب، فریزی، پل ورودی کشف، سالن ورزشی چندمنظوره روستای کشف، توس ۹۷، مدرسه درحال‌ساخت چهل‌حجره، مدرسه در حال ساخت صیدآباد، پل روستای لقمانی، روستای مسگران، کال رضوان، توس ۹۸ و بیمارستان طالقانی برای مشکل عدم دسترسی و ترافیک بازدید شد. همچنین در بازدیدی که از مدرسه بستان در منطقه تبادکان انجام شد، برخی معلمان به بیان مشکلات و کمبودهای این مدرسه پرداختند و از تعدادی از معلمان این مدرسه تقدیر شد.

پایان پیام/

کد خبر 1762348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha