جوهره انقلاب اسلامی به فرهنگیان گره خورده است

قناعت گفت: با نیروی انسانی شایسته شاهد تربیت جوانانی در تراز ایران اسلامی هستیم، چراکه جوهره انقلاب به جامعه فرهنگیان گره خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۱۹ اردیبهشت) در جلسه گرامیداشت روز معلم، اظهار داشت: شهیدان ما با ایثار و گذشت از خود، نهال انقلاب را به یک نهال تنومند تبدیل کردند و نامگذاری روز معلم همزمان با شهادت شهید مطهری نامگذاری درستی است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: جامعه فرهیخته یک زیربنای تاثیرگذار در تمام مولفه ها است، بیش از چهار دهه در محاصره علمی بودیم اما در این نبرد توانسته ایم، پیشرفت های علمی، پزشکی و نظامی خوبی داشته باشیم.

قناعت با بیان اینکه معلم در جامعه آموزش محور، مرکز بوده و برای اینکه نسل‌های جدید دچار بحران نشوند باید برنامه‌های اصولی اجرایی کرد، ادامه داد: بار اصلی بر دوش جامعه فرهنگی و معلمان است که نقش آن از خانواده هم پررنگ تر است.

وی با بیان اینکه دشمن از حوزه سخت افزاری مایوس شده لذا تهاجم فرهنگی را در پیش گرفته است، افزود: بعد از جنگ جهانی دوم برای اولین بار یکی از پایگاه‌های بزرگ آمریکا در عین الاسد مورد هدف قرار می گیرد که هنوز تلفات آن اعلام نشده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به عملیات وعده صادق، گفت: علی رغم حمایت ۱۰ کشور از اسرائیل در پشتیبانی پدافندی، پروازهای ایران به هدف رسیدند که نشان از ثبات در حوزه سخت افزاری است.

قناعت یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم و مجلس یازدهم را طرح رتبه بندی معلمان عنوان کرد و ادامه داد: نگاه به جامعه معلمان زیربنایی و استراتژیکی است چراکه معلم قوی تاثیر زیادی در راهبری و هدایت دانش آموزان دارد.

وی همچنین شالوده تمدن نوین اسلامی را معلمان دانست و گفت: اگر کسی قرار است این تمدن را شکل دهد نیروی انسانی شایسته است تا شاهد تربیت جوانان در تراز ایران اسلامی باشیم چراکه جوهره انقلاب به جامعه فرهنگیان گره خورده است.

استاندار خراسان جنوبی در پایان گفت: مجلس و دولت باید با همراهی هم خدمات بیشتری به این قشر فرهیخته ارائه کنند تا نگرانی جامعه فرهنگیان در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی رفع شود.

کد خبر 1762295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha