نام شهید سلیمانی بر نشانِ "والی مهر" قرار می‌گیرد

آسوده با تاکید بر پیگیری موارد اولویت‌دار سال جاری توسط کمیته امداد و خیریه‌های وابسته؛ گفت: نشان والی مهر این نهاد متبرک به نام سردار سلیمانی به عنوان یک الگوی تمام عیار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حبیب‌الله آسوده، چهارشنبه(۱۹ اردیبهشت) در آئین نکوداشت و تجلیل از خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی با اشاره به اینکه این بیست و یکمین آئین استانی است؛   با اشاره به آیه ۱۰۳ توبه بر لزوم قدردانی از خیریه‌ها تاکید و بیان کرد: اگر موسسات خیریه در کشور نبودند بار روی دوش نظام و کمیته امداد و بهزیستی بود و از این جهت بار را از دوش ما برداشتند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور خیریه‌ها را بازوان نظام دانست و افزود: باید امسال در سه موضوع هم‌عهد بشویم.

وی ادامه داد: اول اینکه عهد ببندیم تا سال آینده دانش‌آموز ترک تحصیل کرده نداشته باشیم و این موضوع به خاطر آینده نظام اولویت دارد زیرا ممکن است با بازگشت فرد بازمانده از تحصیل، او یک تحول گرا در آینده باشد.
آسوده دومین موضوع را همت جمعی برای تأمین جهیزیه و فرهنگسازی و جریان سازی در راستای ازدواج آسان دانست و افزود: چه کسی بهتر از گروه های مردمی می تواند گفتمان سازی کند؟ زیرا آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم ازدواج به دلیل تنگناهای اقتصادی، دامن جامعه را می گیرد.

وی سپس کمک به درمان نیازمندان به ویژه بیماران صعب العلاج را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با این امر باید درد فقر را کم کنیم.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور توجه به مسکن نیازمندان را هم مهم خواند و تصریح کرد: هیچ دولت و حاکمیتی بدون مشارکت و حضور مردم در مسیر توسعه و تعالی قرار نمی‌گیرد.

وی اهمیت گفتمان‌سازی گروه‌های مردمی را هم یادآور شد و گفت: کارکرد گفتمان‌سازی از جمع‌آوری کمک‌ها بیشتر است.

آسوده در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: نماد مردمی در مبارزه سخت و نرم با فقر سردار سلیمانی است که یک الگوی تمام عیار در این زمینه است.

وی افزور: نشان والی مهر که در هر استانی به یک موسسه و فرد خیّر داده می‌شود را به نام سردار سلیمانی متبرک می‌کنیم.

کد خبر 1762277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha