بیش از ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان بسیجی آستارا پرداخت شد

سرهنگ قنبری گفت: سال گذشته بیش از ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه به بیش از ۷۲ نفر کارآفرین بسیجی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، سرهنگ پاسدار بهزاد قنبری امروز(سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت) در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان که به مناسبت هفته بسیج سازندگی در سالن جلسات سپاه ناحیه برگزار شد، اظهارکرد: «همه با هم، بسیج خدمت‌رسانی» شعار امسال هفته بسیج سازندگی است.

فرمانده سپاه ناحیه بندر آستارا با بیان‌اینکه سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد و این نهاد از ابتدای تشکیل تاکنون توانسته است اقدامات بسیار خوبی در راستای رفع محرومیت‌ها در کشور انجام دهد، افزود: به مناسبت این هفته ویژه برنامه‌های مختلفی در شهرستان آستارا تدارک دیده شده است که اجراء می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در راستای ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای زنان سرپرست خانوار اقدامات خوبی از سوی بسیج سازندگی سپاه ناحیه آستارا صورت گرفت، تصریح‌کرد: سال گذشته و در راستای اقتصاد مقاومتی بیش از ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه به بیش از ۷۲ نفر کارآفرین پرداخت شد.

سرهنگ قنبری گفت: افرادی که می‌خواهند از وام‌های قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند نخست در سامانه دولت ثبت‌نام و پس از سیر مراحل، تسهیلات خود را دریافت کنند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان جامعه توزیع شده است، افزود: همچنین به همت بسیج سازندگی ۳ سری جهیزیه به ارزش ریالی هر کدام ۶۰۰ میلیون ریال به نوعروسان نیازمند اهدا شد.

وی از احداث ۱۰ واحد مسکونی برای افراد نیازمند توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه آستارا در سال جاری خبر داد و اضافه‌کرد: این واحدها تا پایان سال جاری احداث و تحویل داده می‌شود.

سرهنگ قنبری گفت: سال گذشته ۱۵ مسکن محرومین ساخته شد و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان‌اینکه در ۱۹ روستای شهرستان مشکل آب وجود داشت که به همت بسیج سازندگی سال گذشته آب‌رسانی به این روستاها انجام شد، افزود: تعدادی روستا در بخش مرکزی آستارا مشکل آب دارند که امسال برای حل آن اقدام می‌شود.

سرهنگ قنبری با اشاره به انسداد مرز جمهوی اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، خاطرنشان‌کرد: ۱۰ کیلومتر از انسداد این مرز توسط بسیج سازندگی آغاز که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارد و این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 1762198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha