وضعیت بحرانی گلستان در جوانی جمعیت/ تربیت کنشگر جمعیت آغاز شد

حسینی جبلی گفت: استان گلستان از لحاظ جمعیتی در وضعیت بحران و خطر جمعیتی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، زهرا ‌سادات حسینی جبلی امروز (سه شنبه ۱۸ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: استان گلستان از لحاظ جمعیتی در وضعیت بحران جمعیتی قرار دارد.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان افزود: وضعیت شهرستان های کردکوی، بندرگز و گرگان از نظر رشد جمعیتی بحرانی، شهرستان های مینودشت، گالیکش و علی آبادکتول نامطلوب و شهرستان رامیان هم متوسط است.

وی با بیان اینکه استان گلستان جزو استان هایی است که در خطر جمعیتی قرار دارد، گفت: در همین راستا از اسفند سال گذشته تربیت کنشگر جمعیت با حضور اساتید کشوری در استان آغاز شد که نخبگان و تحصیلکردگان جامعه شرکت کردند و بازخورد خوبی نیز داشته است.

حسینی جبلی با اشاره به هفته ملی جمعیت از (۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت) و روزشمار این هفته، افزود: رویداد جوانی جمعیت در (۲۹ اردیبهشت) در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری این رویداد کارگروهی هفت گانه برای بخش های مختلف تعریف و جلسات توجیهی داوران برگزار شده است تا بعد از ارزیابی، افراد نمونه استان معرفی و تجلیل شوند.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان اظهارداشت: رسانه، مدیران، خانواده موفق، دستگاه‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی، نخبگان و گروه‌های مردمی از بخش های رویداد جوانی جمعیت است.

وی، فرهنگ‌سازی برای رشد جمعیت، حساس‌سازی افراد نسبت به مسئله جمعیت، معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی، بسترسازی مناسب برای هم‌افزایی و تبادل اندیشه در میان جامعه نخبگانی برای رسیدن به نرخ رشد مطلوب در فرزندآوری و ازدواج را از اهداف این رویداد برشمرد.

کد خبر 1762154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha