بررسی اندیشه شهید مطهری در بغداد

اساتید عراقی در نشستی که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد برگزار شد، به بررسی اندیشه شهید مطهری در راستای گسترش فرهنگ اسلام و اهمیت انقلاب اسلامی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد به مناسبت سالگرد شهادت اندیشمند مجاهد، شهید مرتضی مطهّری، نشست هم‌اندیشی پژوهشی و فکری را با همکاری سازمان جوانان ناب محمدی عراق در محل مرکز مطالعات العراق برگزار کرد.

در این نشست که اساتید از منظرهای مختلف به بررسی اندیشه و دیدگاه‌های این شهید بزرگوار پرداختند، سید محمدصادق الهاشمی درباره تلاش‌های سیاسی، فکری و جهادی علامه شهید مطهری سخن گفت.

وی از جوانان برای گسترش اندیشه و تلاش‌های شهید مطهری و یادگیری صبر، ثبات قدم و مبارزه با نقشه‌ها و برنامه‌های غربی و بهره گیری از شیوه‌های آن شهید دعوت کرد.

سیدجاسم الجزائری در سخنرانی خود، توضیحاتی را درباره تلاش‌های علامه شهید مطهری در جهت حمایت از انقلاب امام خمینی(ره) و گسترش اندیشه‌ ایشان ارائه داد و با تأکید بر گسترش فرهنگ اسلام و اهمیت انقلاب اسلامی و عظمت آن متناسب با عظمت رهبران آن، به مختصری از زندگی شهید مطهری، درس‌ها، کتاب‌ها و تألیفات ایشان پرداخت.

کاظم الجابری به شرح شرایط انقلاب اسلامی در ایران و نقش شهید مطهری پرداخت و همچنین، توضیحاتی را درباره بیانیه امام خمینی(ره) در سوگ شهادت شهید مطهری ارائه داد.

خانم نهایه المحمداوی به کتاب‌ها، تألیفات و  مقاطع  گوناگونی از زندگی ایشان پرداخت و گفت: تصمیم داشتم که به زیارت امام حسین(ع) مشرّف شوم؛ امّا در رویایی به من گفته شد که شما نشستی را برگزار می‌کنید و شما نیز، از بنده برای حضور در این نشست دعوت کردید. بنده از همه‌ این اتّفاقات برداشت می‌کنم که جلوۀ این نشست از برکت حضرت زهرا(س) است.

بررسی اندیشه شهید مطهری در بغداد

طارق المندلاوی با اشاره به مقام معلم اظهار داشت: دلایل قدرت انقلاب امام خمینی(ره)، حرکت و خیزش عالمان بزرگ و یاری رساندن آنان به حضرت امام(ره) بود. یکی از این عالمان یاری‌رساننده به امام،  شهید مطهری بود که میان حرکت و فعالیت در درون حوزه‌های علمیه و در جامعه و تشویق به تربیت جوانان جمع کرد.

ابومعصومه درباره شیوۀ فکری شهید مطهری در ساخت تمدن اسلامی و تأکید امام خامنه‌ای بر این نکته سخن گفت و نزدیکی شیوه و روش فکری شهید صدر و شهید مطهری محور سخنرانی شیخ النعمانی بود.

این نشست توسط شبکه‌های تلویزیونی الاشراق، آفاق، الانوار، الغدیر  پوشش خبری داده شد. رایزنی فرهنگی ایران در بغداد هر ساله در سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری به منظور تبیین اندیشه‌های این شهید والامقام با همکاری مؤسسات مطالعاتی نشست‌های علمی را برگزار می‌کند.

کد خبر 1761917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha