دهه کرامت فرصتی برای اقدامات فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی است

مدیر حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دهه کرامت ظرفیتی برای اقدامات فرهنگی، تبلیغی، ترویجی، اجتماعی و عمرانی است گفت: حرم حضرت معصومه(س) نقش مهمی در فرهنگ سازی و الگوسازی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی، مدیر حرم حضرت معصومه(س) گفت: دهه کرامت ظرفیتی برای اقدامات فرهنگی، تبلیغی، ترویجی، اجتماعی و عمرانی است و همچنان که حضرت معصومه (س) خود الگو هستند حرم حضرت نیز یکی از مجموعه‌هایی است که نقش مهمی در فرهنگ سازی و الگوسازی دارد.

وی افزود: آن حضرت یکی از بهترین الگوها برای مسئله عفاف و حجاب هستند و حرم ایشان مرکز کرامت و محل ترویج علوم اسلامی است و امروز بزرگترین حوزه علمیه در کنار حرم ایشان قرار دارد و امروز دانش‌پژوهان از ۱۱۰ کشور جهان در جوار آستان آن حضرت در حال تحصیل هستند.

فلاحی از اصحاب رسانه خواست همانند سنوات گذشته با نشر اخبار دهه کرامت نشاط اجتماعی فراگیر  را در این ایام ایجاد کنند، و افزود: درخواست ما این است که نهادها، برنامه‌های متوازنی در این دهه داشته باشند و از پرداختن به شخصیت حضرت معصومه(س) و معرفی جایگاه و ویژگی‌های ایشان با تولید محتوا و کار فرهنگی، تبلیغی، ترویجی و رسانه‌ای غافل نشوند.

مدیر حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه گل‌آرایی ضریح حرم توسط خادمان حرم بانوی کرامت با همکاری خادمان حرم امام رضا(ع) انجام می‌شود، افزود: در صحن جوادالائمه و پیامبر اعظم و میدان آستانه نیز مواکب به زائرین خدمت‌رسانی می‌کنند. مردمی کردن جشن‌های دهه کرامت کار بسیار مهمی است و همه باید به آن بپردازیم و زمانی موفق هستیم که مثل عاشورا بر در هر خانه بیرق دهه کرامت توسط خود مردم نصب شود.

فلاحی با اشاره به اینکه سرکشی از خانواده‌های شهدا و مدارس و دانشگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی توسط سفیران کریمه انجام می‌شود، اضافه کرد: فضا سازی محیط حرم بانوی کرامت و پیرامون حرم بیش از سنوات گذشته در دستور کار قرار دارد.

مدیر حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: با توجه به اتفاقات اخیر درعرصه بین‌الملل، باید امسال امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را بیشتر معرفی کنیم و این دو حرم که منبع و مرکز قدرت نرم جمهوری اسلامی هستند و معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) در زمینه اجتماعی و فرهنگی برای الگوی‌گیری دختران و زنان از ایشان باید انجام شود.

کد خبر 1761878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha