انعقاد ۷ تفاهم نامه در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

جعفری از انعقاد و امضای هفت تفاهم نامه در حوزه‌های مختلف در غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران خبر داد و گفت: یکی از مهمترین آنان در حوزه گوهرسنگ با وزارت صمت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی جعفری صبح امروز یک‌شنبه (۱۶ اردیبهشت) در نشست خبری با رسانه‌های گروهی اظهار داشت: خراسان جنوبی در نمایشگاه صادراتی ایران، اکسپو ۲۰۲۴ برای دومین سال در حوزه زنجیره‌های «زرشک و گوهرسنگ» فعالیت کرد چراکه ظرفیت سرمایه گذاری در این دو بخش بیشتر است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه دیگر زنجیره‌ها مثل بنتونیت، زغالسنگ، عناب، زعفران و صنایع دستی و ...‌ در سبد دوم قرار گرفت، افزود: سبد سوم فرصت های سرمایه گذاری داخل استان تحت عنوان کارهای غیر دیجیتالی ارائه شد و کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری نیز در نمایشگاه به زبان انگلیسی و فارسی ارائه شد که مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی هدف از شرکت در نمایشگاه اکسپو را ارائه ظرفیت‌های بازارپسندی محصولات خراسان‌ جنوبی و تکمیل زنجیره های ارزش عنوان کرد و افزود: باید متناسب با ذائقه مصرف کننده و بازار به سمت دانش بنیان شدن محصولات با توجه به بازارهای هدف حرکت کنیم و توجه به بازارهای هدف نیازمند افزایش سهم صادراتی ما است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گریزی به ظرفیت های گوهرسنگ استان زد و ادامه داد: از تمام ‌سهم صادرات جواهرات؛ عدد ناقابل و پنج صدم درصد صادرات ایران را در حوزه سنگ‌های قیمتی داریم که بسیار ناچیز است.

جعفری با بیان اینکه گوهرسنگ ما با گوهرسنگ افغانستان قابل قیاس نیست، افزود: یکی از اهداف سرمایه‌گذاری در حوزه گوهرسنگ واردات گوهر سنگ افغانستان و فرآوری آن در منطقه ویژه اقتصادی است تا اقتصاد فعالان این حوزه ارتقا پیدا کند.

وی تصریح کرد: گوهرسنگ های ما وارد عرصه جواهرات شده است و بازار پسندی بهتری دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به این‌که‌ پایون غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۴ در مکانی خوب واقع شده بود، افزود: شخصیت‌های خوبی از جمله وزیر کشور، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس اداره استخدامی کشور و... از غرفه خراسان جنوبی بازدید کردند و با ظرفیت های استان آشنا شدند.

جعفری از ۱۱۰ مذاکره تجاری بین بخش‌های خصوصی و دولتی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران خبر داد و گفت: ۲۱ هیأت تجاری از کشورهای چین، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، ترکمنستان، روسیه، کامرون و هندوستان و ... از غرفه خراسان جنوبی بازدید کردند.

وی علاقه چین برای سرمایه گذاری در حوزه زعفران و گوهرسنگ استان را یادآور شد و تصریح کرد: سرمایه‌های انسانی خراسان‌ جنوبی که در دیگر کشورها فعال بودند در این نمایشگاه شناسایی شدند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: در بحث سنگ‌های تزئینی از کشورهای، ترکمنستان، ارمنستان و روسیه در بحث محصولات استراتژیک و آفریقای جنوبی در حوزه سیمان استان، چین در حوزه صنایع دستی و صادرات منطقه ویژه، افغانستان در حوزه سلامت و دارو، پاکستان برای صادرات میلگرد، هندوستان از محصولات مزیت دار استان درخواست هایی داشتند و کشور بلژیک خواستار تقویت ارتباطات اقتصادی با ما بودند.

جعفری با بیان اینکه ۲۵ درصد هیئت های تجاری بازدید کننده از غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو در حوزه گوهرسنگ استان درخواست هایی داشتند، گفت: ۴۰ شرکت خصوصی در زنجیره اقتصادی و ۶۰ فعال اقتصادی در برپایی نمایشگاه اکسپو دخیل بودند.

جعفری از انعقاد و امضای هفت تفاهم نامه در حوزه‌های مختلف در غرفه خراسان جنوبی خبر داد و گفت: یکی از مهمترین آنان در حوزه گوهرسنگ با وزارت صمت بود.

کد خبر 1761848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha