نکوداشت مقام معلم توسط خادمیاران رضوی منطقه ١٢ تهران

خادمیاران رضوی منطقه ١٢ تهران در راستای نکوداشت مقام معلم و بزرگداشت استاد شهید مطهری با خانواده معلمین خادمیار منطقه دیدار و از آنان تقدیر و تجلیل به عمل آوردند.

خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه،با حضور جمعی از خادمان امام رضا(ع) و مردم  در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) منطقه ۱۶ مراسم عزای رییس مذهب شیعه جعفری برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام شیخ عباس اخوان با اشاره به وضعیت جامعه دوران پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت:« بعد از شهادت حضرت سیدالشهدا شیعیان در مساله احکام با مشکلات بسیاری مواجه شدند. چرا که معرکه گردانان جامعه دستور داشتند مردم را با بیان دینی و افکارانحرافی خود نگه دارند.»

او در ادامه سخنانش افزود:« در این هنگام بود که بستر وسیع خرافه و تفاسیر موهن در عالم اسلام ایجاد شد و مجموعه گسترده ای از این خرافات در فضای عالم اسلام منتشر شد. اهل تابعین مثل حسن بصری و ... در جامعه معرکه گردان جریانات دینی بودند اگر کسی به نقلیات اینها رجوع کند، می بیند چه اندازه خرافه و دروغ و مطالب نادرست اشاعه کردند   و  در یک موضوع واحد چندین حرف و تفسیر جعلی گفتند. مثلا یک نفر درباره یک موضوع در یک نشست یک چیز و در جای دیگر چیز دیگری درباره همان موضوع گفته است. کسانیکه حرفهایشان مبنای علمی نداشته اما اینگونه ادعای علم دارند».

اخوان در ادامه توضیح داد:« جماعتی با لباسها و سر و شکلی خاص آمدند که آن زمان صوفیان و زاهدان می‌پوشیدند. در حقیقت ادای خرقه پوشی درآوردند و از این لباس سواستفاده کردند. مردم هم که باورشان کرده بودند، گاهی به آنها صوفی و گاهی هم زاهد می گفتند. اینها فضای جامعه را به دست گرفتند  و از توحید و یگانگی خداوند تحریفات بسیاری ساختند. مثلا ادعا کردند خدا مرکبی دارد که روی آن سوار می‌شود و یا شکل خدا و شمایل خدا را توصیف کردند. یکی خدا را نوجوان زیبایی وصف کرد و دیگری مردی میانسال. این فضای جامعه دوره امام سجاد(ع) است. یکی از طولانی ترین دوران امامت است که امام سجاد با بساط خرافه باید مبارزه کند. امام کلاس خصوصی تشکیل دادند.  به  بازار بردگان می‌رفتند وکسانی را می‌خریدند و در صحن و سرای خود می‌پروراندند و به آنها معارف دینی می آموختند و آنها صاحب اندیشه و شخصیتهایی پارسا و منزه می‌شدند و بعد امام آنها را آزاد می‌کرد. امام هزار بنده را اینگونه با تربیت علمی و معرفتی در راه خدا آزاد کردند. این روش فرهنگی تا امام باقر و امام صادق علیه السلام  هم ادامه یافت.»

اخوان با اشاره به اینکه تفکر شیعی توسط همین افراد تربیت شده در جامعه تبلیغ می‌شد، درباره فضای جامعه بنی امیه توضیح داد:« در فضای دروغ و خرافه  که بنی امیه در جامعه پیچانده بود که خود حکایتها دارد و کار به دست یک مشت نامرد رسیده بود ، امام صادق (ع) در جامعه شخصیت سازی کردند و به تدریج قوالان و صوفیان وقتی در مطالبی گیر می افتادند به امام صادق(ع) که آوازه اش در جامعه گسترده شده بود،مراجعه می‌کردند. راوی می‌گوید در یک زمان در عالم اسلام از چهار هزار نقطه در یک زمان آدمهای بسیاری برای کسب علم به خدمت امام صادق می‌رسیدند که خود ماجراها دارد. مفسرین سبعه و نیز در جلد هفتم کتاب کافی می‌گویند:« ابوالخطاب قتاده  که او را صاحب تفسیر می‌دانستند، از بصره به مدینه رفت تا به  محضر امام صادق(ع) رسید. او با اینهمه علم نیاز دید به مدینه برود. امام فرمود: تو که هستی؟ گفت: قتاده. امام گفت آیا تو در بصره تفسیر قرآن میکنی؟ گفت: بله.امام فرمود:آیا تو تفسیر قرآن میفهمی؟ گفت بله.  امام تفسیر یک آیه از او پرسید تا او توضیح بدهد. آیه ای از سوره  مائده. قتاده گفت:« خدا میفرماید شهر به شهر  سمت مکه بروید و خدا ضمانت کرده سالم بروند سالم برگردند» امام فرمود: شنیدی کسی مکه برود اما در راه بمیرد؟ قتاده گفت: بله بسیار. امام فرمود: یا تو دروغ میگویی یا خدا! این چه ضمانتی شد؟ او که ادعای فقاهت داشت فهمید هیچ نمیداند. امام فرمود آن شهرمکه ما اهل بیت هستیم و آن شهرها عالمان دینی که ما تربیت کرده ایم. این نمونه ای از تربیت امام صادق(ع) است.»

گفتنی است در انتهای مراسم خادمان امام رضا (ع) با آوردن پرچم مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) حال و هوای این مراسم را رضوی کردند و دلها را به سوی آستان مقدس امام هشتم روانه کردند. این مراسم با نماز جماعت ظهر به پایان رسید.

برگزاری اولین جلسه کانون خدمت رضوی منطقه هجده تهران 

اولین جلسه کانون خدمت رضوی منطقه هجده در سال ۱۴۰۳ با حضور جانشین کانون خدمت رضوی و مسئولین عرصه های تخصصی و محله ای کانون در محل کانون خدمت رضوی منطقه هجده برگزار شد. مسئولین عرصه های محله ای و تخصصی خدمت رضوی منطقه هجده در روز پنج شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه در کانون خدمت رضوی منطقه برای ارائه گزارش فعالیتها و دریافت توضیحات مرتبط با چارت جدید منطقه، در جلسه کانون خدمت رضوی حضور یافتند.

در ابتدای جلسه آیاتی از قرآن کریم توسط قاری نوجوان، لطیفیان قرائت و جلسه آغاز شد.

منصوری پور مقدم جانشین کانون خدمت رضوی منطقه، ضمن تبریک روز معلم به خادمین معلم کانون از حضور به موقع مسئولین محترم عرصه های حاضر در جلسه تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به تعدادی از عملکردهای شاخص کانون خدمت رضوی منطقه هجده در سال ۱۴۰۲ گفت: مسئولین عرصه های کانون خدمت رضوی منطقه  میبایست نسبت به ثبت فعالیت های عرصه خود، بصورت کامل و صحیح در سامانه خادمیاری، اقدام ها و نظارت های لازم را انجام دهند.

در ادامه وی بر اهمیت انتشار و انعکاس اخبار فعالیت های منطقه تاکید کرد و افزود: مسئولین عرصه ها باید گزارش عملکرد روزانه و ماهانه خود را بمنظور تهیه خبر، در قالب اعلام شده توسط مسئول عرصه خبر و فضای مجازی کانون ارائه دهند.

منصوری پورمقدم ضمن اشاره به نقش خادمیاران در معرفی اقدامات عام المنفعه کانون خدمت رضوی، به برنامه های دهه کرامت کانون منطقه و تنوع موضوعات ارائه خدمت در محلات و مساجد منطقه اشاره کرد و افزود: ظرفیت های بسیار خوبی در کانون و عرصه های خدمتی منطقه وجود دارد که می توان آنها را در برنامه های دهه کرامت به کار گرفت.

جانشین کانون خدمت رضوی منطقه هجده در بخش پایانی سخنانش به اهمیت آموزش و ارتباط مسئولین عرصه ها با معاونت خادمیاری و مسئول آموزش کانون منطقه اشاره کرد و گفت: اجرای آموزش برای یاوران و خادمیاران رضوی منطقه، باعث اثربخشی و افزایش ثبت خدمات در سامانه می شود ، از طرفی سطح فعالیت و شرکت در فعالیت های عمومی را بالا برده و نگرش یاوران و خادمیاران به وظایف و مسئولیت های عرصه خود را بهبود میدهد.

در ادامه جلسه مسئولین عرصه های کانون خدمت رضوی نسبت به ارائه گزارش عملکردی و بیان موضوعات مرتبط با عرصه خدمتی خود اقدام کردند.در یاپان جلسه روضه‌ و توسل، ویژه ایام  شهادت امام صادق علیه السلام به نفس مداح اهل بیت مهری فخر برگزار شد.

نکوداشت مقام معلم توسط خادمیاران رضوی منطقه ١٢ تهران

خادمیاران رضوی منطقه ١٢ تهران در راستای نکوداشت مقام معلم و بزرگداشت استاد شهید مطهری با خانواده معلمین خادمیار منطقه دیدار و از آنان تقدیر و تجلیل به عمل آوردند.

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ١٢ با حضور در منزل جناب آقایان محمد خندق آبادی و  رضا مظفری و سرکار خانم  مونس زند وکیلی معلمین خادمیار پرتلاش کانون تعلیم و تربیت رضوی منطقه ضمن نکوداشت مقام معلم و بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری با اهدای هدیه و متبرکات آستان قدس رضوی به خانواده این معلمین فداکار از مقام شامخ معلم و زحمات این بزرگواران تقدیر و تجلیل به عمل آوردند.

در این دیدارها که پرچم بارگاه منور شمس الشموس حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) زینت بخش آن محافل بود صلوات خاصه حضرت امام رضا (علیه السلام) همراه با سرود ای صفای قلب زارم همخوانی گردید.

یکی از این دیدارها با حواشی جالبی همراه بود از اذان گفتن در گوش آقا سید مهدی کوچکترین عضو خانواده و در ادامه اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و شنیدن خاطره سرکار خانم زند از روند تغییر سبک تدریس شون و عنایت امام حسین (علیه السلام) به ایشان که پایان بخش این دیدار معنوی بود.

شایان ذکر است جناب آقای خندق آبادی معلمی با سابقه جهاد و مبارزه در دوران هشت سال دفاع مقدس و مسئول کانون تعلیم و تربیت رضوی منطقه ۱۲ هستند که بعنوان مسئول محله به محرومان منطقه نیز خدمت می‌ نمایند و سرکار خانم زند خادمیار پرتلاش کانون تعلیم و تربیت رضوی منطقه۱۲ هستند که در کلاس درس علاوه بر پرداختن به مسایل علمی در تبیین سبک زندگی اسلامی برای دانش آموزان اهتمام خاصی دارند و همسر ایشان جناب آقای مظفری هم استاد تدریس قرآن کریم و خادمیار کانون قرآن و عترت رضوی منطقه ۱۲ هستند که حاصل این ازدواج تربیت فرزندان و نسل فرهنگی و قرآنی در این خانواده معزز می باشد.

پرچم متبرک رضوی در جمع عزاداران شهادت امام صادق(ع) منطقه ۲۱

پرچم متبرک رضوی مجلس عزاداران شهادت شیخ الائمه امام صادق علیه السلام، تهرانسر را متبرک کرد.

محمدعلی شیخ محمدی مسئول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران با اعلام این خبر گفت: حضور خادمیاران به همراه پرچم متبرک رضوی در بین عزاداران شهادت امام صادق علیه السلام، رنگ و بوی حرم مطهر امام رضا علیه السلام به این مراسم داد.

وی ادامه داد: در این مراسم عزاداران پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از مسجدالنبی(ص) شهرک پاسداران سینه زنان به سمت بوستان شهدای گمنام تهرانسر حرکت کرده و به عزاداری پرداختند.

شیخ محمدی گفت: عشق و ارادت مردم به ولی نعمت خود امام رضا علیه السلام موجب می شود آنها مثل همیشه از خادمیاران رضوی استقبال ویژه ای داشته باشند و مجلس با حضور پرچم‌ متبرک رضوی شور و حال دیگری به خود بگیرد.

وی در پایان گفت: این مراسم با همراهی خادمیاران رضوی و مساجد منطقه و با حضور پرشور مردم مومن و متدین منطقه برگزار گردید.

برگزاری آئین راهپیمایی و حرکت دسته عزاداران در سالروز شهادت امام صادق (علیه السلام) در منطقه نوزده تهران

در سالروز شهادت مظلومانه ششمین امام شیعیان، حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام)، خادمیاران و عزاداران در قالب دسته‌های عزاداری، با حضور در خیابان‌های شهر، یاد و خاطره آن امام همام را گرامی داشتند.

 هر ساله در سالروز شهادت مظلومانه ششمین امام شیعیان، حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام)، مردم مسلمان ایران در سراسر کشور با برگزاری آئین پیاده روی و تعظیم شعائر، یاد و خاطره آن امام همام را گرامی می‌دارند. این مراسم معنوی که از صبح روز شهادت آغاز می‌شود، با حضور خیل عظیمی از مردم در خیابان‌ها و میادین شهرها برگزار می‌شود.

این مراسم معنوی که همزمان با سالروز شهادت امام صادق (علیه السلام) برگزار شد، با حرکت دسته‌های عزاداری از مسجد چهارده معصوم (علیهم السلام) در محله اسفندیاری آغاز و تا مسجد صاحب الزمان (علیه السلام) در محله شریعتی ادامه یافت.

در این مراسم، خادمیاران رضوی و جمع کثیری از عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) با نوحه خوانی و مرثیه سرایی، در سوگ شهادت امام صادق (علیه السلام) به سوگ نشستند و ارادت و محبت قلبی خود را به خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) ابراز داشتند.

ارمغان در ادامه گفت: برگزاری این مراسمات مذهبی فرصتی مغتنم برای ترویج معارف اسلامی و تبیین سیره و آموزه‌های امام صادق (علیه السلام) است. وی همچنین از حضور پرشور مردم در این مراسم اظهار امیدواری کرد که این مراسمات در سال‌های آینده نیز با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود.

برگزاری مراسم سوگواری شهادت شیخ الائمه در معیت پرچم‌ رضوی

سفیران‌حضرت رضا(ع) در منطقه ۱۴ به مناسبت سالگرد شهادت مظلومانه شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق(ع) مراسم عزاداری برپا کردند.

این مراسم که به میزبانی کانون تعلیم و تربیت در حسینیه مجتمع آموزشی پیام‌ غدیر برگزار شد، خادمیاران و یاوران رضوی منطقه دارالمومنین در مراسم سوگواری رییس مذهب شیعه حضور یافتند و از سخنرانی حجت الاسلام غیاث پیرامون فضائل رییس و پرچمدار مکتب تشیع و وظایف شیعیان آن‌ حضرت بهره‌مند شدند.

این محفل نورانی با برگزاری آیین پرچم‌گردانی توسط خادمیاران نوجوان به نام حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) متبرک شد و حاضران در این مراسم پرچم بارگاه رضوی را زیارت کردند.

از دیگر برنامه‌های این مراسم می‌توان‌ به مداحی ذاکران بااخلاص اهل بیت، برگزاری مسابقه با محوریت زندگانی امام صادق(ع)، برپایی نماز جماعت و اطعام‌ مومنین اشاره کرد.

آیین «خادم یار رضوی» در فرهنگسرای رسانه؛

تجلیل از روانشناسان رضوی در مراسمی با حضور خانواده شهدا

بنیاد قرآن کشور با مشارکت کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی استان تهران و فرهنگسرای رسانه به مناسبت روز ملی مشاور، مراسم نکوداشت روانشناسان رضوی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون های خدمت رضوی استان تهران، همزمان با فرارسیدن روز ملی روانشناس و مشاوره، فرهنگسرای رسانه آیین نکوداشت روانشناسان رضوی را با مشارکت کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی درفرهنگسرای رسانه  برگزار شد.

مسعود نویدی مقدم دبیر کانون تخصصی خدمت رضوی مشاوره و مددکاری در مراسم نکوداشت روانشناسان رضوی همزمان با چهارشنبه های امام رضایی گفت : هدف اصلی برپایی میزهای خدمت اثرگذاری مشاوره برپایه فرهنگ و سیره رضوی برای مراجعین است.

نویدی مقدم با اشاره به نقش کلیدی مشاورین درارتقای سطح کیفی زندگی گفت: یک مشاور توانمند همواره سطح دانش ومهارت خودرا با حضور در دوره های تخصصی و جلسات کارگاهی بروز رسانی می کند تا بتواند مسیر و راه  درست را به افراد مشاوره دهد.

وی بابیان اینکه مشاوره تحت نام خادمیار رضوی گفت : بی شک خدمت خالصانه تحت عنوان امام مهربانی ها دارای برکات معنوی فراوانی برای خادم در زندگی اش به ارمغان می آورد.

وی گفت: درحال حاضر مهم ترین آسیب که برای این نسل فعال و کوشا وجود دارد شبکه های اجتماعی و فضای ناامن مجازی است که موجب سلب اعتماد به آینده در ذهن می شود.

دراین مراسم با حضور خانواده شهید مدافع حرم مجید قربان خانی  از خادمیاران نمونه در عرصه مشاوره تقدیر و در انتها از خانواده این شهید والا مقام با هدیه متبرک رضوی تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 1761824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha