۲ طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود

عباس زاده گفت: دو طرح بزرگ برای مدیریت بحران در نهبندان از جمله احداث سد تغذیه بندان و چاهداشی نهبندان (دو مصوبه سفر ریاست جمهوری به استان) در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی علیرضا عباس زاده امروز (۱۵ اردیبهشت) در حاشیه بازدید از محل ورود سیلاب به طرح نهضت ملی مسکن در نهبندان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال بارش‌های شدید دو روز گذشته، شاهد سیلاب‌هایی در سطح استان شاهد بودیم.

وی افزود: خسارت های جدی به زیرساخت‌ها و محورهای مواصلاتی، مزارع کشاورزی و محل نگهداری دام و قنوات در سیل اخیر وارد شد.

وی افزود: تمامی امکانات استان و شهرستان های مختلف برای حل مشکلات و به ویژه بازگشایی محورهای ارتباطی بسیج شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تا فردا عملیات بازگشایی تمامی محورهای مواصلاتی انجام خواهد شد، گفت: مهمترین معضل ما در نهبندان، آبگرفتگی سایت مسکن ملی بود که با تدابیر فنی، عملیاتی و اجرایی دستگاه های متولی برای ایجاد سیل بند امیدواریم، این مشکل دوباره تکرار نشود.

وی با بیان اینکه خسارت به راه ها و منازلی که خسارت دیده اند به موقع ارزیابی می شود، افزود: پیگیری لازم برای جبران خسارت ها و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات اندیشیده خواهد شد.

وی گفت: دو طرح بزرگ برای مدیریت بحران در نهبندان از جمله احداث سد تغذیه بندان و چاهداشی نهبندان به عنوان دو مصوبه سفر ریاست جمهوری در دستور کار است.

عباس زاده گفت: سدهایی که از گذشته احداث شده بود در مدیریت سیلاب بسیار اثرگذار بوده اند.

وی گفت: در ارزیابی اولیه برآورد شد که خسارت به محورهای مواصلاتی، مزارع و قنوات نهبندان قابل توجه است و بعد از ارزیابی دقیق اطلاع رسانی می شود.

کد خبر 1761748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha