مراسمات مذهبی منجر به شناخت زندگی و شخصیت ائمه اطهار می‌شود

بیجار- استاندار کردستان گفت: مراسمات مذهبی منجر به شناخت زندگی و شخصیت ائمه اطهار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق شهرستان بیجار اظهار کرد: مهمترین بهره‌ای که از بزرگ‌داشت مراسمات مذهبی ائمه اطهار می‌توان برداشت شناخت زندگی و شخصیت این امامان است تا از این طریق بتوانیم معرفتمان را ارتقا ببخشیم.

وی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی ایران افزود: متحول شدن فضای دینی در جامعه و شناخت ما از زندگی ائمه و معصومین از برکات این انقلاب است.

مراسمات مذهبی منجر به شناخت زندگی و شخصیت ائمه اطهار می‌شود

وی بر شناخت شخصیت امام صادق علیه السلام تاکید کرد و بیان داشت: امام صادق صاحب مکتب است و این به واسطه هدایتی است که ایشان به تبعیت از امام حسین داشتند و دین اسلام را نجات بخشید و مسیر جامعه اسلامی به سوی درستی هدایت شد.

استاندار کردستان اذعان کرد: تمام ائمه معصوم همواره در یک مسیر در حال حرکت  بودند و یک سلسله از فعالیت مبارزاتی را برای شناخت معرفت دینی و فراگیری معارف دینی داشتند و در راه پاسداری از ارزش های دینی همواره تلاش کردند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه انقلاب فرهنگی ماموریت امام صادق بود و این امام بزرگ بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کردند که در نوع خود بی نظیر است.

مراسمات مذهبی منجر به شناخت زندگی و شخصیت ائمه اطهار می‌شود


وی اعلام کرد: درس شهادت امام صادق این است که ما تکلیف خود را بدانیم و آگاه باشیم چرا که اگر شناخت و بصیرت نداشته باشیم طبق قران کریم گمراه خواهیم بود.

استاندار کردستان انقلاب اسلامی را ادامه مکتب امام صادق برشمرد و گفت: دشمنان هر تهدید و تحریمی کردند تا این انقلاب به نتیجه نرسد اما امام راحل این انقلاب را به سرانجام رساند.

وی با تاکید بر اینکه شباهت زیادی بین انقلاب اسلامی با مکتب امام صادق وجود دارد، گفت:حرکت علمی امام صادق و مجتهد کردن مومنین توفیقی بود که این امام بزرگ در دوران مبارزه خود داشتند و موجب اعتلای  دین مبین شدند.

کد خبر 1761732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha