غفلت در حوزه پرورشی خساراتی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی به همراه دارد

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری معلمان را، معماران جامعه دانستند، گفت: هر کجا غفلتی در حوزه آموزش به خصوص در حوزه پرورش رخ داده است، خساراتی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مدیریتی مواجه شدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد محمدیان_ امام جمعه سنگر در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۱۴ اردیبهشت) ضمن تبریک هفته معلم اظهار کرد: ما مدیون بزرگوارانی هستیم که با تلاش و مجاهدت خود کشتی علم و دانش و معرف را در این طوفان هجمه های آخرالزمان پیش می رانند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و به ویژه شهید «مطهری» افزود: این شهید بزرگوار با بصیرت خود در نشر معارف دین مبین اسلام خدمتی شایان به این انقلاب و مردم عزیزمان داشت.

محمدیان با اشاره به اینکه معلمان، معماران جامعه هستند، گفت: هر کجا غفلتی در حوزه آموزش به خصوص در حوزه پرورش رخ داده است، خساراتی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مدیریتی مواجه شدیم.

وی با تاکید بر اینکه، غفلت در آموزش و پرورش سبب هزینه های سنگینی به مراتب بیشتر از آنچه که اگر هزینه می کردیم، می شود و ادامه داد: در کل در حوزه امنیت ملی و امنیت اجتماعی، حوزه سلامت و ... باید طرحی صورت بگیرد و اگر هر هزینه ای در این حوزه ها انجام دهیم آثار آنرا در امنیت روانی و آسایش جامعه مشاهده خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: باید در حوزه آموزش و پرورش نگاه ویژه ای صورت بگیرد چرا که هر کشوری اگر به پیشرفت رسید به جهت اهتمام ویژه ای است که به حوزه آموزش و پرورش آن شده است.

محمدیان در ادامه تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی با آن آرمان ها و چارچوبی که شکل داده باید نگاه ویژه ای به آموزش، خصوصا پرورش داشته باشد.

وی با نگاهی به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مدیران و معلمان آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت، گفت: مقام معظم رهبری از معلمان به عنوان قهرمانان این کشور یاد کردند و بر تلاش دولت بر توانمندسازی معیشتی معلمان تاکید نمودند.

محمدیان همچنین به رتبه بندی معلمین که در دولت سیزدهم شکل گرفت اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر ماموریت خطیر معاونت پرورشی از نظر تبیین مسائل بنیادین کشور برای دانش آموزان نیز، تاکید کردند.

وی با بیان اینکه کرونا علاوه بر سلامت جسمی، آسیب زیادی به دانش آموزان و روند تربیتی فرزندانمان وارد کرد، نقش مربیان پرورشی را در جلوگیری از رواج و شیوع آسیب های اخلاقی و اجتماعی ضروری دانست.

محمدیان اضافه کرد: مقام معظم رهبری همچنین اهتمام جدی بر اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش داشتند و با توجه به اینکه خانواده ها و جامعه لطماتی زیادی از سند ۲۰۳۰ خورده است و هنوز هم تبعاتش را درک می کنیم باید به حوزه پرورشی توجه بیشتری صورت گیرد.

وی در ادمه همچنین به محکوم نمودن رژیم صهیونیستی در حملات به غزه توسط دانشگاهای غرب اشاره و اذعان کرد: ۲۰ روایت در کتب شیعه داریم که می گوید روزی خواهد آمد که آفتاب و خورشید از غرب طلوع می کند که بعضی از بزرگان آنرا از پیشگویی های نزدیک به ظهور می دانند و هر کس به نوبه خود آنرا تفسیر می کند و بعضی آنرا طلوع عدالت و داداخواهی خواهی آزادی جهانیان برای مظلومیت مردم مظلوم غزه می دانند که اکنون بپا خواسته اند.

محمدیان تصریح کرد: اکنون می بینیم که غربی  که تا دیروز ادعای دمکراسی، حقوق بشر و آزادی بیان داشت امروز چگونه جلوی دانشجویان خود ایستاده و تک تیرانداز روی پشت بام های خود برای ساک کردنشان می گذارد.

امام جمعه سنگر، در، ادامه همچنین به دغدغه کشاورزان و مشکلات آبی پیش روی کشاورزان اشاره  کرد و افزود: مشکلی در سنگر بخاطر چند اقلیم بودنش وجود دارد که اختلاف کشت و کار را به دو ماه می رساند.

وی افزود: در برخی مناطق سنگر مانند قاضیان و سراوان آب و هوایی مثل رودبار داریم که از همه دیرتر کشت انجام می شود و در حوزه ویشکاننک و گیل پرده سر اقلیمش با سمت دیگر سنگر فرق، می کند و کشت زودتر انجام می شود و این اختلاف در حوزه آبرسانی، و رسیدن آب ها به زمین های کشاورزی مشکلاتی را به دنبال دارد که توجه بیشتر مسئولین و کشاورزان را در رعایت تقویم زراعی، می طلبد.

کد خبر 1761664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha