قیام امام صادق(ع) زمینه قیام امام خمینی (ره) علیه طاغوت و استکبار جهانی را فراهم کرد

امام جمعه پاتاوه با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع)، قیام علمی، فرهنگی، معنوی و سیاسی آن حضرت را زمینه قیام امام خمینی (ره) علیه طاغوت و استکبار جهانی دانست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (14 اردیبهشت ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به موضوع تقوا و هشدارهای اقتصادی حضرت امام صادق علیه السلام اشاره و اظهار کرد: انسان‌های مومن و با تقوا، اهل عدالت و انصاف هستند.

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: هیچ عدالتی چون انصاف، نیست و سخت‌ترین واجبات الهی رعایت انصاف برای مردم است.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) فرمودند: «گرانی قیمت‌ها، اخلاق و رفتار مردم را بد و نامطلوب می‌سازد، امانتداری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را از فشار و سختی، به ستوه می‌آورد».

حجت الاسلام سیادت افزود: روایت شریف و معتبر امام صادق (ع) از حیث سند و مدرک، به سه جنبه مهم برای حیات اجتماعی جوامع اشاره می‌کند «اخلاق اجتماعی، حقوق اجتماعی، یعنی امانت داری، آرامش، امنیت و ایمنی اجتماعی، یعنی افکار عمومی را به شدت تحریک پذیر می‌نماید»، اعصاب جامعه را به هم می‌ریزد.

خطیب نماز جمعه شهر پاتاوه دومین هشدار امام صادق علیه السلام را ناپسندی احتکار در نظام اقتصاد اسلامی دانست و بیان کرد: مایه بیزاری و نارضایتی این است که خوراکی احتکار شود و مردم در وضعیت کمبود ارزاق رها شوند.

وی در ادامه از لسان مبارک رسول اکرم (ص) محتکر را ملعون خواند و تصریح کرد: در قیامت بر پیشانی محتکر نوشته شده است «ای کافر ! جایگاهت دوزخ باد و محتکران و آدم کشان در جهنم، هم درجه‌اند» . کسی که در بازار ما دست به احتکار زند، به منزله کسی است که کتاب خدا، را انکار کند« کنزالامال» می‌باشد.( وظیفه حکومت در مقابله با احتکار، مصادره کالا و رسوا کردن معتکران است به مردم).

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز با تکریم و گرامی داشت هفته بزرگداشت مقام معلم، به نقش و جایگاه معلم از نظر اسلام و امامین انقلاب اشاره و اظهار کرد: «معلمان، افسران سپاه پیشرفت کشور هستند».

امام جمعه شهر پاتاوه به دیدار اخیر مقام معظم رهبری درروز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت با هزاران نفر از معلمان و سخنان حکیمانه‌ معظم له اشاره کرد و گفت: «الگوهای جامعه، معلمین، باید به عنوان قهرمان معرفی شوند، تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی و اهمیت معلم است. تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است. توانمندسازی معلمان از لحاظ معیشتی همیشه مورد تاکید است و دولت باید تلاش لازم را انجام دهد. سند تحول، را چند سال در کشور گذاشتند و درش را بستند، جوری به این سند عمل کنید که در تمام سطوح اثربخش باشد . آموزش و پرورش یک دستگاهی در ردیف دستگاه‌های دیگر کشور نیست، بلکه ایجاد کننده نیروی انسانی همه مراکز کشور است».

وی در بخش دوم خطبه سیاسی نماز با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) قیام علمی، فرهنگی، معنوی و سیاسی آن حضرت را زمینه قیام امام خمینی (ره) علیه طاغوت و استکبار جهانی دانست و افزود: بی شک، حماسه طوفان الاقصی فلسطینی و استمرار آن در حماسه وعده صادق ثمره آموزه قیام الهی است که امام خمینی(ره) به همه آزادگان عالم یاد داده اند.

حجت الاسلام سیادت از لسان مقام معظم رهبری، گفت: «تمام زجر و مصیبت‌های ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه مظلومیت حضرت امام صادق علیه السلام، به خاطر این بود که دنبال حاکمیت الهی بودند».

خطیب جمعه پاتاوه در بخشی دیگر از خطبه سیاسی با طرح این سوال که چرا حملات علیه پایگاه‌های آمریکا در منطقه دوباره آغاز شد؟ و به چرایی، چیستی و دلایل قیام و جنبش دانشجویی در آمریکا و اروپا اشاره کرد و ادامه داد: در هفته گذشته پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق با ده‌ها موشک و پهپاد توسط جبهه مقاومت عراق و سوریه هدف قرار گرفتند.

وی انتقام از آمریکایی‌ها علیه مقاومت عراق، واکنش به عدم اخراج نظامیان آمریکا توسط دولت عراق، به نتیجه نرسیدن مذاکرات با آمریکا، نقشه جدید آمریکا در سوریه از جمله، قاچاق منابع نفتی، حمایت از مخالفین دولت سوریه و ناامن کردن سوریه، عراق و حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی را از جمله دلایل حملات علیه پایگاه های آمریکا در این دو کشور دانست.

حجت الاسلام سیادت با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: «نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه، اثبات حقانیت موضع ایران و جبهه مقاومت در بی‌اعتمادی به آمریکا است و باعث قیام دانشجویی آمریکا و اروپا، بلکه بیداری مردم جهان شده است. غزه امروز مسئله اول دنیا است».

کد خبر 1761662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha