جشنواره گیاهان دارویی جنوب کرمان برگزار شد

با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب کرمان همراه با نمایشگاه تولیدات گیاهان دارویی در حوزه زنان روستایی در دبیرستان شبانه روزی کوثر جبالبارز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب کرمان همراه با نمایشگاه تولیدات گیاهان دارویی در حوزه زنان روستایی در دبیرستان شبانه روزی کوثر جبالبارز برگزار شد.
احمد احمد پور در این جشنواره، رسالت اصلی سازمان جهادکشاورزی و مدیریت ترویج جهاد کشاورزی را معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های جنوب کرمان قلمداد کرد و گفت: در دو سال گذشته توانستیم در گوشه و کنار منطقه ۱۵ جشنواره برگزار کنیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: از بین این جشنواره ها بزرگترین آن جشنواره شتر بود که در قلعه گنج با بیش از ۹ هزار شرکت کننده برگزار شد و در این جشنواره ظرفیت های جنوب کرمان در پرورش شتر به وزارت جهاد کشاورزی معرفی شد.
وی با اشاره به اینکه جنوب کرمان دارای تنوع محصولات گیاهی، کشاورزی و دامی است، ابراز کرد: در سال گذشته تولید محصولات کشاورزی جنوب کرمان از ۵ میلیون تن عبور کرد.  
احمد پور اظهار کرد: ۹۰ درصد محصولات‌ کشاورزی جنوب کرمان به صورت تازه خوری مصرف می شود و باید سریع به بازار عرضه شود بنابراین با توجه به نبود خط ریلی در حمل و نقل این‌ محصولات با چالش جدی مواجه هستیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: عدم وجود صنایع تبدیلی، فرآوری، بسته بندی و حمل و نقل محصولات کشاورزی، کشاورزان را دچار مشکل کرده است.
وی عنوان کرد: انتظار ما از وزارت جهاد کشاورزی این است که صنعت فرآوری گیاهان دارویی را به این منطقه بیاورد زیرا گیاهان دارویی که کشاورزان منطقه برداشت می کنند به صورت خام فروشی از استان خارج می شود و با ارزش افزوده زیاد به منطقه برمی گردد.
احمدپور تاکید کرد: هدف از برگزاری جشنواره های اینچنینی در کنار معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه، بررسی چالش ها و مشکلات موجود است تا بتوان این چالش ها و مشکلات را رفع کرده و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه در سال های گذشته بسیاری از محصولات کشاورزی منطقه در کشور ناشناخته بود، ابراز کرد: بسیاری نمی دانستند که جنوب کرمان ظرفیت بسیار خوبی برای پرورش شتر دارد.
وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره ها هم هزینه زیاد و هم دردسر زیادی دارد اما ما در راستای تحقق شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است برای برپایی این جشنواره از ظرفیت بخش خصوصی کمک گرفتیم.
احمد پور خاطرنشان کرد: در سال گذشته و امسال عمده جشنواره های حوزه کشاورزی را به روستا ها بردیم زیرا معتقدیم روستا به عنوان مولد کشاورزی باید رونق پیدا کند و این رونق باعث مهاجرت معکوس روستائیان و بهبود معیشت خانواده های روستایی می شود.

کد خبر 1761602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha