مسیر توسعه بر دوش آموزش و پرورش است

بهادری جهرمی دلیل برداشتن بار سنگین رتبه بندی و دادن بیشترین ظرفیت جذب و توجه به وزارت آموزش و پرورش توسط دولت را وظیفه سنگین این وزارتخانه در مسیر توسعه کشور بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، علی بهادری جهرمی امروز در آئین تجلیل از معلمان شهرستان گلپایگان با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در نزد قرآن کریم گفت: جنس معلمی در نظام اسلامی تفاوت ماهوی با نظام غربی دارد و الگوی تزکیه و تربیت انسانی است و در همه ساحت های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و غیره، این تفاوت وجود دارد.


دبیر هیئت دولت با تاکید بر اینکه جنس نظامی گری آموخته شده در نظام اسلامی با نظام غربی متفاوت است، بیان کرد: الگوی نظامی غربی در کودک کشی و حمله وحشیانه به بیمارستان و کمپ های آوارگان در رفح و غزه تبلور یافته است و الگوی توسعه و رشد نظامی در جمهوری اسلامی با اقتدار دفاعی غرور آفرین سرداران نظامی مشاهده می شود.


وی با یادآوری اینکه عملیات وعده صادق یک عملیات نظامی، غرور آفرین با اعلام رسانه ای و دیپلماتیک با وجود مقابله چند کشور غربی با تمام امکاناتشان بود، ادامه داد: الگوی نظامی ایران به صورت کامل اخلاقی و انسانی بود و طوری طراحی شده است که هیچ غیر نظامی آسیب نمی بیند و انسان سازی می کند.

مسیر توسعه بر دوش آموزش و پرورش است


جهرمی با بیان اینکه ساخت همه ساحت های زندگی بر عهده معلمان است تا آینده کشور را زیباتر بسازند، تاکید کرد: دولت سیزدهم درک می کند که مسیر توسعه در برنامه بلند مدت بر دوش آموزش و پرورش است لذا بار سنگین رتبه بندی با ۱۲ سال تاخیر بر می دارد و بیشترین میزان توجه و ظرفیت جذب را به آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان  اختصاص داده است.


سخنگوی دولت با مقایسه میزان رشد سواد، پیش و پس از انقلاب، بر تبیین و روشنگری در میان جوانان تاکید کرد و افزود: همان گونه که مسیر سواد آموزی در ایران اسلامی با جهان تفاوت داشت و از نصف میانگین جهانی به بیش از ۹۸ درصد رسیده است، مسیر پیش روی مردم و ملت نیز با جهان،  متفاوت است که با وحدت دولت و مردم، دنیای زیبایی را به جهان هدیه می دهد.


وی با اشاره به خصوصیات نسل های جوان کنونی، بر به روز بودن معلم تاکید کرد و گفت: جوان طوری تربیت یابد که با وجود زیست در دنیای مدرن، اخلاق مداری، برنامه ریزی، قدرت تجزیه و تحلیل و غیره را نیز آموزش یابد.

مسیر توسعه بر دوش آموزش و پرورش است


جهرمی با انتقاد از رواج جذب های غلط آموزش و پرورش در دولت های پیشین، تاکید کرد: تمرکز دولت فقط بر دانشگاه فرهنگیان به عنوان برنامه میان مدت و آزمون به عنوان برنامه کوتاه مدت است و دولت، بیشترین مجوز استخدام را به آموزش و پرورش داده است و مصاحبه را به صورت چند مرحله اس در نظر گرفته است تا اطمینان یابد فرزندان جامعه، به دست معلمانی درست سپرده می شوند./

کد خبر 1761585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha