ضرورت گسترش و تداوم دوره‌های تربیتی با احیای کارکرد مساجد در محلات

حجت الاسلام حاجتی با اشاره به اینکه، باید برای حضور، حفظ و تربیت جوانان در مسجد برنامه داشته باشیم بر ضرورت گسترش و تداوم دوره های تربیتی تاکید کرد و گفت: در میدان جهاد تبیین و جنگ تمدنی باید ارتباط ثابت و موفقی را در مساجد رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز(پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت) در دوره تربیتی«مضمار» در رشت با اشاره به اینکه، امروز در مقابله تمدنی با غرب، نیازمند تمرین هستیم گفت: باید کنار هم جمع شویم، یاد بگیریم تا بتوانیم در این عرصه موفق باشیم.

وی با اشاره اینکه، باید برای حضور، حفظ و تربیت جوانان در مسجد برنامه داشته باشیم بر ضرورت گسترش و تداوم دوره های تربیتی تاکید کرد و افزود: می بایست شبکه های تربیتی با مدیران کانون های مساجد شکل گیرد. 

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه دوره آموزشی تربیتی مضمار در راستای همین هدف شکل گرفته است اذعان کرد: فرایند جذب و حفظ نوجوان یکی از دوره هایی است که بیشترین استقبال را داشته است.

وی، طراحی بازی، شبکه سازی، برنامه سازی تربیتی را از دیگر دوره ها نام برد که با همکاری کانون جوانان امام رضا(ع) و شهرداری رشت برگزار می شود.

حجت الاسلام حاجتی در ادامه با اشاره به رویداد فرهنگی هنری«هزار مشعل» افزود: این رویداد تعبیر دقیقی در رابطه با کار فرهنگی است. 

وی تاکید کرد: در میدان جهاد تبیین و جنگ تمدنی باید ارتباط ثابت و موفقی را رقم زنیم و لازم است تا مشعل های فراوان را به صورت دائمی روشن کنیم. 

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه تعبیر ما از مشعل همان مساجد محل هستند اذعان کرد: باید کار فرهنگی را با محوریت مساجد برگزار کرده و با احیای کارکردهای مسجد این مشعل ها را روشن نگه داریم.

وی «هزار مشعل» را رویدادی در حوزه های مختلف هنری، رسانه ای و فرهنگی دانست و افزود: این طرح کارکردهای مساجد را احیا می کند.

کد خبر 1761558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha