افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در خراسان جنوبی

هنری از افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی هنری - مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ظهر امروز (۱۳ اردیبهشت) در نشست خبری از افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان در زمینه آبرسانی روستایی، آسفالت، راه روستایی، مسکن محرومان و... افتتاح می شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی افزود: امسال در طرح اشتغالزایی نیز ۴۰۶ کارگاه خرد خانگی و روستایی در حوزه اشتغالزایی به بهره برداری می رسد که این تعداد کارگاه برای ۵۰۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی مستقیم ایجاد می کند.

هنری گفت: طی یک سال گذشته ۴۱۶ پروژه عمرانی و محرمیت زدایی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومان با دستگاه های اجرایی مختلف تفاهم نامه منعقد شده است که طی یک سال گذشته تاکنون ۳۲۳ پروژه با اعتبار ۱۹۶ میلیارد تومان به اتمام رسیده و مدت برخی تفاهم نامه‌ها بیشتر از یک سال بوده است که اجرای آن ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح از آبخیز تا جالیز به عنوان طرحی اولویت دار اشاره کرد و گفت: سال گذشته از یکصد پروژه، ۸۰ پروژه شامل احیای قنوات، آبخیزداری و... اتمام یافته و این طرح در سال جاری هم در اولویت کاری قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف بسیج سازندگی، مردمی کردن اقتصاد است، افزود: بر این اساس کار خود را بر پایه ایجاد صندوق قرض الحسنه قرار دادیم.

به گفته وی با اراده، سرمایه و حضور مردم را در ایجاد صندوق های قرض الحسنه شاهد بودیم که علاوه بر بحث اقتصاد سایر مشکلات روستاها نیز مورد پیگیری قرار گرفته و در این راستا تاکنون ۵۳۰ صندوق قرض الحسنه و ۲۸ تعاونی اشتغالزایی در روستاها راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود ۴۰ هزار نفر عضو صندوق های بسیج سازندگی هستند، سرمایه صندوق‌ها را بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان با ظرفیت خیران و مردم اعلام کرد و یادآورشد: از بیش از پنج سال گذشته  ۷ هزار و ۱۰۰ اشتغال توسط این صندوق ها ایجاد شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در راستای زیست بوم اشتغال نیز بالغ بر ۹ هزار و ۱۰۰ خدمت ارائه شده و طی یکسال گذشته برای ۲ هزار و ۷۶۰ نفر اشتغال به صورت مستقیم در قالب یک هزار و ۹۰ کارگاه خرد توسط بسیج سازندگی شکل گرفته است.

هنری افزود: نمایشگاه های اقتصاد به توان مردم به صورت فصلی در استان ایجاد می شود و ۱۶۷ نمایشگاه محلی تا ملی طی یکسال گذشته در استان برگزار شده است و در سال ۱۴۰۳ هم طرح جامع اقتصاد به توان مردم اجرا خواهد شد.

وی افزود: در سامانه اطلس جهادی نیز تاکنون ۲ هزار و ۴۲ گروه جهادی ثبت سامانه شده که از این تعداد یک هزار و ۱۰۰ گروه پایش شده و  ۹۴۶ مجوز فعالیت برای گروه های جهادی صادر و ۴۲۴ گروه نیز موفق به دریافت شماره حساب حقوقی شده است.

وی یادآورشد: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۰۰ جهادگر در قالب ۲ هزار و ۷۳۲ گروه جهادی در مناطق محروم استان فعالیت داشتند و ارزش خدمات انجام شده حدود ۲۹۶ میلیارد ریال است.

به گفته وی از یک سال گذشته تاکنون بسیج سازندگی برای ۲هزار و ۷۶۰ نفر در قالب هزار و ۸۹۰ کارگاه خرد و خانگی با کمک خیران، کمک های دولت، مردم و صندوق های قرض الحسنه اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گریزی به تعهد ایجاد اشتغال زد و یادآور شد: در استان ۲۰ درصد تعهد اشتغال را بسیج سازندگی دنبال می کند و امسال تعهد ایجاد برای هزارو ۵۰۰  اشتغال در دستور کار قرار دارد.

هنری افزود: رویداد مردمی طلایه داران اقتصاد مردمی در سال جاری با هدف شناسایی ظرفیت ها و رویش ها در اقتصاد مقاومتی برگزار می شود و تمام مردم می توانند در این رویداد شرکت کنند و این فراخوان رویداد در هفته بسیج سازندگی امسال رونمایی می شود.

وی تأکید کرد: برپایی نمایشگاه های دائمی در شهرهایی که در مسیر استان های همجوار قرار دارند در اولویت کاری قرار دارد.

وی ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی به عنوان دهکده الگویی در بحث ترویج را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: ایجاد پنل خورشیدی از ظرفیت های دنبال شده می باشد و طی یکسال گذشته ۱۴۸ نیروگاه خانگی خورشیدی در استان انجام شده و ۲۰ مورد در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه تجهیز قرارگاه های جهادی در استان در دستور کار قرار دارد، گفت: امسال برگزاری نخستین اجلاسیه ملی جهادگران آسمانی ۱۳ شهریورماه از سراسر کشور به میزبانی فردوس برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گریزی به کمک های صورت گرفته در سیل اخیر سیستان و بلوچستان توسط گروه های جهادی زد و افزود: بالغ بر هفت میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی توسط جهادگران استان جمع آوری و به سیستان و بلوچستان ارسال شد.

هنری یادآور شد: در ایام هفته بسیج‌سازندگی امسال تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۲۶۷ گروه جهادی در مناطق محروم استان خدمت رسانی می کنند.

کد خبر 1761543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha