جشنواره علامه حلی با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد

دهمین جشنواره علامه حلی حوزه های علمیه با تقدیر از ۱۷ اثر برتر در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه قم به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام طهماسبی، امروز(پنجشنبه۱۳اردیبهشت ماه) در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی(ع) که در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد گفت: در این دوره از جشنواره بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ اثر علمی شامل کتاب، مقاله و پایان نامه به گروه‌های علمی ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها ۲۳۵ اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

دبیر علمی جشنواره علامه حلی افزود: ارتقا توان و رشد پژوهشی طلاب نو قلم و کمک به طلاب جوان برای تمرین پژوهشی و ایجاد رقابت سالم علمی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در این مراسم با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) یک نقطه عطف و تحول بزرگ علمی و فرهنگی و سیاسی در جهان رقم زدند و جایگاه آن حضرت(ع) کاملا ممتاز و ویژه است.

آیت الله اعرافی با اشاره به کتاب ۲۲ جلدی مسند الامام الصادق(ع) اثر مرحوم آیت الله حاج شیخ عزیزالله عطارودی(ره) تصریح کرد: مرحوم عطارودی احادیث موجود و باقی مانده از تراث امام صادق(ع) را جمع آوری کرده است که به حدود ۴۰ هزار متن حدیثی و روایی از حضرت می رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حوزه انقلابی نباید به چند موضوع محدود باقی بماند بلکه باید پژوهش‌ها به سمت نگاه جامع، اصیل و روش‌مند، با رویکرد تمدنی جدید و سبک زندگی نو و پاسخگوی انفجارهای معرفتی باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه طلبه جوان باید از امام و مبانی انقلاب الهام بگیرد و برای پایه پژوهش‌های خود از این مبانی استفاده کند، گفت: جلوه‌های انقلاب در عالم روشن است و همه این جلوه‌ها باید در پژوهش‌ها گنجانده شود.

کد خبر 1761539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha