اهمیت شایسته‌سالاری در مراکز علمی مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در حوزه و دانشگاه‌ بایستی علم و دانش و رتبه علمی حرف اول و آخر را بزند و اصل شایسته‌سالاری در مراکز علمی حاکم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» رئیس شورای عالی مدیریت حوزه علمیه استان در دیدار با اساتید مدارس حوزه علمیه تبریز ، ضمن تبریک روز معلم به اساتید افزود: عدم تبعیض در مراکز علمی موجب افزایش انگیزه و دل گرمی اساتید می‌شود. 
وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست، از اساتید خواست در کنار علم به تزکیه، تربیت و اخلاق توجه ویژه‌ای داشته باشند و دانشجویان را باشعور و آگاهی تربیت کنند. 
امام‌جمعه تبریز با اشاره به اینکه معلم می‌تواند به آگاهی نسل جوان عمق ببخشد و جامعه را به سمت سعادت هدایت کند، بیان کرد: بایستی احترام ، ادب و اخلاق در حوزه و دانشگاه حفظ‌ شده و ارتقا یابد و به جامعه تسری پیدا کند. 
نماینده ولی فقیه در استان بابیان اینکه پیامبر اکرم (ص) فرمودند معلم برانگیخته شدند خاطرنشان کرد: معلمی یکی از صفات خداوند است و معلمان آن چیزی که به بیان می‌کنند تجلی علم حق است. 
وی با اشاره به اینکه معلمان فارغ از مسائل مادی دنیوی با عشق و علاقه فعالیت می‌کنند و بسیار ارزشمند هستند اظهار کرد: همواره باید معلم و استاد مورد تکریم قرار گیرند و انتظار ادب و حسن خلق را از جامعه و نظام آمورشی دارند. 
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تأکید کرد: تمامی مراکز علمی بایستی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال" جهش تولید با مشارکت مردم" داشته باشند.

کد خبر 1761519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha