لزوم پای کار آوردن ظرفیت گردشگری شیراز در دهه کرامت

آیت الله دژکام گفت: ظرفیت فضاهای گردشگری شیراز در دهه کرامت و روز ششم ذی القعده برای معرفی حرم شاهچراغ(ع) پای کار آورده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مراسم دهه کرامت که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با تاکید بر متفاوت برگزار شدن برنامه های دهه کرامت در شیراز گفت: ما باید کاری کنیم که متفاوت باشد و اگر احساس مردم کنند کار تازه ای هست همه به میدان می آیند.این حالت را باید برنامه ریزی کنیم تا حس تازه بودن به مخاطبانی که می خواهیم پای کار بیایند منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه باید روی جریان های مردمی بیشتر سرمایه گذاری کنیم، افزود: این بد است که همه نگاه ها به دستگاه ها و نهادها برای انجام کار است.به محض اینکه بخواهیم یک رویدادی را در شهر سامان دهیم می گویند دستگاه ها بیایند و بسیاری از نهادها حاضر به همکاری هستند و هزینه می کنند و امکانات در اختیار می گذارند و قضیه را مدیریت می کنند اما مشارکت مردم دیگر دخیل نیست و باید از خود مردم شروع شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی در شهر شیراز وجود دارد که ما باید آنها را حرکت دهیم، اظهار کرد: ما در طول سال به مساجد مختلف می رویم و ظرفیت های خوبی است اما سوال این است که کدام یک از این‌ مساجد برای دهه کرامت درگیر هستند؟برای حضور مردم و مساجد چه کسی باید تلاش کند و مردم را به حضور در برنامه هایی نظیر دهه کرامت تشویق کند؟ارتباط دادن مردم با حرم مطهر و برنامه های دهه کرامت باید ملموس شود.

وی ادامه داد: در خصوص حرم و حضرت احمد بن موسی(ع) کارهای بسیاری انجام گرفته است اما باید در جلسه رسمی توصیح دهند و بعد همه متوجه می شوند در شیراز اهمیت حرم از همه چیز بیشتر است.

دژکام گفت: امروز دستی در کار است که نشان دهد حافظ مورد توجه بیشتری است تا حرم در حالیکه حرم مطهر ده ها برابر حافظیه زائر دارد الا اینکه میراث فرهنگی روی روالی که از قبل ایجاد شده فقط موارد مربوط به خود را می گوید و تعداد زائر حرم را اعلام نمی کند.

وی ادامه داد: در دهه کرامت در حافظیه برنامه‌ اجرا کنیم و توضیح دهیم که ما مردم همیشه وقتی فال حافظ میگیریم حافظ را به حق شاهچراغ(ع) قسم می دهیم. این کار باعث می شود ارتباط بین حضرت شاهچراغ(ع) و حافظ حفظ شود چون امروز تعمدی است تا بین این دو گسستگی ایجاد کند.

دژکام اضافه کرد: خود حافظ برای امام رضا(ع) فرموده که "ایدل غلام شاه جهان باش و شاه باش"، اگر حافظ محترم شده چون با این کریمان سروکار داشته و با کریمان کارها دشوار نیست. روی این قضیه نیز باید کار کنیم، فضاهای گردشگری شیراز در دهه کرامت و روز ششم ذی القعده باید نسبت به حرم کاری کنند.

وی با اشاره به اینکه شیراز همه زیبایی ها را دارد و این زیبایی ها را به نفع حرم در دوربین آوردن سلیقه و ظرافتی می خواهد که باید برای آن هزینه کرد، عنوان کرد: بنده دوست دارم از این ظرفیت های شیراز بیشتر استفاده کنیم.به نظرم از این نوع کارهایی که تازگی و نوآوری دارد اگر شروع کنیم به نتایج مطلوب خواهیم رسید، دیگر از الگوهای تکراری بیش از اندازه استفاده نکنیم و ظرفیت های ویژه شیراز را در خدمت حرم بیاوریم.
 

کد خبر 1761499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha