تجلیل از ۹۸۰ معلم و استاد نیروی هوایی ارتش

با حضور معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، رییس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا و جمعی از فرماندهان و همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم، از ۹۸۰ معلم و استاد سازمانی این نیرو در حوزه های قرآنی، آموزشی و اخلاقی تقدیر و تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی، رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش در این مراسم تجلیل از ۹۸۰ معلم و استاد سازمانی این نیرو در حوزه های قرآنی، آموزشی و اخلاقی که در ستاد این نیرو برگزار شد گفت: از افتخارات دین اسلام این است که کارش را با خواندن و علم شروع کرده است و اولین فرمانی که خدا به پیامبرش داده یک فرمان علمی و فرهنگی بوده است.
وی با بیان اینکه هیچ دینی به اندازه دین اسلام درخصوص اهمیت علم و علم آموزی توصیه نداشته است. اظهار کرد: در فراگیری دانش هیچ قید زمانی و مکانی در دین اسلام وجود ندارد و به نوعی یک فریضه الهی است و امام علی علیه السلام  در این رابطه می فرماید "العلم سلطان" یعنی علم سلطان است، امروزه هرکس دانش بیشتری داشته باشد، برتری و آقایی بیشتری دارد.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی با بیان اینکه خدا در قرآن به قلم قسم می خورد، این قسم ها بخاطر تشویق انسانها به یادگیری علم و دانش است افزود: قلم روایتگر تاریخ و عامل اصلی انتقال علم و دانش بین نسل‌های مختلف است، قلم ماقبل تاریخ و بعد آن را مشخص کرده است، این قلم است که ملت‌ها را بیدار می کند و باعث عزت آن ملت می شود.
رییس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا با بیان اینکه جامعه ای می تواند به خود افتخار کند که هم قدرت علمی، هم قدرت نظامی و هم قدرت اقتصادی داشته باشد خاطر نشان کرد: برپا دادن در مقابل معلم به احترام جایگاه این عزیزان یک منشا قرآنی دارد، خدا به همه ما دستور داده که جایگاه معلم را رفیع کنید و حضرت امام راحل(ره) نیز فرمودند معلمی شغل انبیاست.
وی با اشاره به اینکه شهید مطهری از شاگردان برجسته امام خمینی بود و خطبه‌هایی آتشین داشت، متونی قدرتمند در حوزه‌های فلسفه، سیاست و روابط اجتماعی می‌نوشت و در میان انقلابیون چهره‌ای شاخص به شمار می‌آمد تصریح کرد: این شهید بزرگوار نقشی ویژه در بسیج نیروهای مردمی برای خلق انقلاب اسلامی ایفا و تلاش کرد  تا افکار و اندیشه‌ها را متوجه حقیقت اسلام کند و بدعت‌ها و خرافه‌ها را از چهره اسلام بردارد و  مهمترین خدمت استاد مطهری، ارائه ایدئولوژی اصیل اسلامی از طریق درس، سخنرانی و تألیف کتاب بود.
 گفتنی است در این مراسم از ۹۸۰ معلم و استاد سازمانی این نیرو در سراسر کشور در حوزه های قرآنی، آموزشی و اخلاقی تقدیر شد که از تعدادی از این اساتید به نمایندگی  در این مراسم  تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1761388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha