اجرای طرح «نور» بر اساس تکالیف قانونی است

اعضای کابینه سیزدهم با حضور هیأت وزیران صبح امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان،  برخی از وزرا و معاونین رئیس جمهور امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات آنان پاسخ دادند.

اجرای طرح «نور» تکلیف قانونی است

توضیح زاکانی درباره همکاری شهرداری تهران با طرح «نور»

 علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره نحوه همکاری شهرداری با ناجا در موضوع «طرح نور »، گفت: به هر دستگاهی که در شهر خدمتی می‌رساند، کمک می‌کنیم.دستگاه‌ها نیازهای‌شان را به ما اعلام می‌کنند و ما طبق وظیفه و در چارچوب ضوابط به آنها کمک می‌کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه برخی نمی‌خواهند در قضیه واگن‌های مترو، مردم سود کنند، خاطرنشان کرد: اصلا خوب نیست که عده‌ای خاص در این کشور سود ببرند، اما مردم ضرر کنند. این رفتار با انسانیت ناسازگار است.

اجرای طرح «نور» تکلیف قانونی است

«طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می دهد البته دستگاه های دیگر هم مسئولیت هایی دارند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری های تحمیلی جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: برنامه تقسیمات کشوری طبق نیازهای هر منطقه طراحی می‌شود و تقسیم استان تهران به تهان شرقی و غربی در دست بررسی است.

وزیر کشور در مورد طرح ایمن سازی مرزها، نیز خاطرنشان کرد: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و چند بار شروع و رها شده بود؛ با دستور جمهور و تخصیص منابع، در شرق کشور دنبال می‌شود و در حال اجراست.

اجرای طرح «نور» تکلیف قانونی است

سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد

سید محمدحسینی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رئیس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رئیس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز و با هدف کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه تشکیل شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، خاطرنشان کرد: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی خاطرنشان کرد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

اجرای طرح «نور» تکلیف قانونی است

افزایش ۳۵درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر

سخنگوی دولت نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

علی بهادری‌جهرمی با تبریک روز کارگر، معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، افزود: امروز به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب شد و حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیات وزیران تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد:۶ ماه از ابلاغ سیاست های اقتصاد دریا می گذارد و قرار بود تا دولت برنامه آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان بندی شده به تصویب دولت رسید. سازوکار اجرای این برنامه و وظایف هر دستگاه مشخص شده است این برنامه جامع است و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

اجرای طرح «نور» تکلیف قانونی است

کارهای بیشتری در حوزه عفاف و حجاب انجام شود

 جبلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه انتخاباتی صداوسیما، گفت: مناظره ها و برنامه های انتخاباتی در حال ضبط است و در زمان تبلیغات پخش خواهد شد.

رئیس سازمان صدا و سیما درخصوص برنامه های سازمان مطبوعش در حوزه عفاف و حجاب گفت: باید کارهای بیشتری انجام شود، چون موضوع حجاب فراگیری زیادی دارد. برنامه های صداوسیما آماده شده و به حجم آن از  لحاظ کمی و کیفی اضافه می شود. برنامه ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی و کنشگری عفیفانه زن مسلمان است.

وی با اشاره به دلایل پخش نشدن سریال حشاشین در ایران، گفت: ساترا مسئولیت دارد تا جلوی پخش محتوای تحریف شده که به درک اجتماعی لطمه می زند و افکار عمومی را منحرف می کند را بگیرد. سریال حشاشین براساس واقعیت نیست، بلکه تحریف تاریخ است و ساترا برای پخش آن به سکوها تذکر داده و سکوها هم حذف کردند.

اجرای طرح «نور» تکلیف قانونی است

هدیۀ اینترنت ۳۰ گیگابایتی برای معلمان

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: به مناسبت روز معلم یک بسته اینترنتی را برای معلم‌هایی که در نرم‌افزار شاد حضور دارند، اختصاص می‌دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: معلمان عزیز تا سقف ۳۰ گیگابایت از این بسته اینترنتی به صورت رایگان استفاده کنند. این بسته به صورت اتوماتیک برای آنان فعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام نیست.

وی با اشاره به فاز اول پایگاه چابهار که برای پرتابگرهای سوخت جامد در دست ساخت است، گفت: امیدوارم فاز اول این پایگاه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. این پایگاه پایگاه راهبردی و استراتژیک در صنعت فضایی کشور برای فرستادن ماهواره به فضا خواهد بود.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: با ساخت و به بهره‌برداری رسیدن این پایگاه امکان خدمت‌رسانی به کشورهای همسایه و کشورهای متقاضی و ارسال ماهواره به مدارهای مختلف جو وجود خواهد داشت.

وی رفع فیلترینگ کشور را منوط به قانون جرائم رایانه‌ای دانست و گفت: منتقدان این قانون را مطالعه کنند تا در جریان جزییات کار قرار بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی درباره فروش خط های رند اپراتورها به قیمت‌های نجومی، افزود: اگر این خطوط در چارچوب مصوبات باشد، بلا اشکال است.

اجرای طرح «نور» تکلیف قانونی است

۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره سفر گروسی به تهران گفت: ما درباره مسائل پادمانی با شکلی که وضع شده همواره در حال تعامل و گفتگو با آژانس بوده‌ایم و این مسائل از زمان آغاز تاکنون پیرامون ۴ مکان بوده که ۲ مکان آن حل و فصل شده و درباره ۲ مکان دیگر در حال تبادل نظر هستیم.

رئیس سازمان انرژی افزود: امیدواریم با توجه به اینکه از نظر جمهوری اسلامی ایران بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجا است و ما در چارچوب آن بیانیه تعامل داریم، تعامل ما با آژانس ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: البته کارشکنی‌هایی توسط جریان مخربی که علیه برنامه هسته‌ای ایران کار می‌کردند علیه این بیانیه وجود داشته و بیانیه مذکور  را تحت الشعاع قرار داده است و در پایدار بودن این بیانیه تشکیک به وجود آورده اما  ما مذاکراتی را با آقای گروسی خواهیم داشت و مطمئن هستیم که این رفت و آمدها و گفت‌وگوها کمک به رفع این ابهامات کند و در چارچوب پادمان روابط ایران با آژانس تقویت شود. 

اسلامی تصریح کرد:ما ورود هیچ یک از بازرسان آژانس به ایران را ممنوع نکردیم و هم‌اکنون هم بیش از ۱۳۰ نفر از بازرسان آژانس مجاز هستند که برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند و  بر همین اساس هم بازرسی‌های آژانس در چارچوب پادمان از سایت‌های ایران در جریان است. 

در حال تکمیل...

کد خبر 1761365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha