ولایت مهمترین مسئله جهان بشر است

آیت الله عبادی با بیان اینکه ولایت، مهمترین مسئله جهان بشر است، گفت: هنوز در ۵۰ کشور اسلامی سیاستمداران آن به دنبال نظرات آدم سخیفی همچون بایدن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز (۱۲ اردیبهشت) در دیدار با فرمانده و کارکنان تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی اظهار داشت: ترجمه های مختلفی در مورد عقیده وجود دارد و به معنای گره خورده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان در بُعد انسانی تمامش اندیشه است، افزود: عقیده آن باوری است که در اندیشه انسان گره خورده و محکم شده است و در این خلاصه نمی شود و آن با مسائل دیگر هم گره خورده است به این معنا که لوازمی دارد.

وی در ادامه بیان کرد: علامه طباطبایی در بحثی می فرمایند که انسان دارای هر سطح از اندیشه و عقیده باشد با رفتار و اخلاق و کردار او گره خورده است.

آیت الله عبادی ادامه داد: انسانی که مشرک است بالاترین رتبه ای که می تواند اوج داشته باشد در قالب همان بتی است که می پرستد و آن انسانی که به توحید خالص و سیر بی نهایت دست یافته رشد این انسان حد ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئله ولایت، مهمترین مسئله جهان بشر است، گفت: آن باوری که در روح انسان گره خورده اگر ولایت حق و صدق است باید در زندگی ما ظهور پیدا کند.

وی عنوان کرد: شهید مطهری یک کتابچه دارد که باید آن را بسیار مطالعه کرد و همه آن چه که لازمه زندگی بشر است در این کتابچه آمده است که از کجا باید رفت.

آیت الله عبادی با بیان اینکه اساس و تمام دین اسلام، حُب است، افزود: اگر خدا را دوست دارید باید به لازمه آن هم ولای منفی و هم ولای مثبت داشته باشید و ولای منفی به این معنی است که غیر خدا و آنچه را که منافات با دوستی و ولایت خدا دارد، را در دل خود جا ندهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: نمی توان هم خدا را و هم ستمگر را دوست داشت و دوست نداشتن به معنای محبت کردن هم نیست و اگر کافر با شما جنگ ندارد می توانید محبت کنید اما دل جای خدا و دوستان خدا است.

وی ادامه داد: اگر فردی نماز می خواند و روزه می گیرد و دم از خدا می زند اما دل در گرو طاغوت دارد و از طاغوت اطاعت می کند و به او مودت دارد، ادعایش در مورد ولایت خدا دروغ است و آن صدق وجود ندارد.

آیت الله عبادی در خصوص ولای مثبت محبت عام اظهار کرد: به این معنا است که اگر کسی خدا را دوست دارد باید همه بندگان خدا را دوست داشته باشد و با مؤمنین قهر نباشد و حسد نورزد و در آیات و روایات بخش عمده ای مربوط به محبت اهل بیت علیهم السلام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: حقیقت لا اله الا الله این است که از نفی شروع می شود و مطلقا هیچ چیز وجود ندارد و کسی که به جای اطاعت از خدا، از افرادی مثل بایدن و نتانیاهو اطاعت می کند که مسلمان نیست.  

وی در ادامه بیان داشت: هنوز در ۵۰ کشور اسلامی سیاستمداران آن به دنبال نظرات آدم سخیفی همچون بایدن هستند و کسانی که از هوای نفس خود یا دیگران پیروی می کنند از نور اسلام چیزی ندارند.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه خدا، حاکم بر بشر است و بهترین حکومت را دارد، افزود: خداوند بهترین ها را برای خوشبختی انسان برگزید اما متاسفانه برخی افراد خدا را کنار گذاشته اند و از حکومت جو بایدن و صهیونیست ها و ... پیروی می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: ۴۵ سال است که با جمهوری اسلامی می جنگند به این دلیل که از قانون اسلامی و حکومت اسلامی حرف می زند.

کد خبر 1761338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha