کشور به تحول آموزشی نیاز دارد

هاشمی گلپایگانی گفت: کشور به تحول آموزشی نیاز دارد و کل سیستم آموزشی ما باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد صالح هاشمی گلپایگانی امروز (۱۱ اردیبهشت) در مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه فرهنگیان بیرجند اظهار داشت: معلم باید اهل مطالعه باشد، آزادی اندیشه و تفکر از اهمیت زیادی برخوردار است و باید کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها از جمله فرهنگیان رونق بگیرد.

عضو هیات جذب وزارت آموزش و پرورش و مدیر موسسه بینش مطهر در ادامه گریزی به سخنان وزیر آموزش و پرورش زد و گفت: بودجه آموزش و پرورش ۲۳۷ هزار میلیارد تومان است که ۹۹ و یک دهم درصد آن صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان می شود و ما هم فقط می توانیم روی ۹  دهم درصد این بودجه برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: اگر امسال هم ۷۰ هزار معلم جذب  آموزش و پرورش شوند از این اعتبار چیزی باقی نخواهد ماند و در این شرایط همه از دانشجو گرفته تا استاد ناراضی هستند.

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تاکید بر اینکه کشور به تحول آموزشی نیاز دارد و  کل سیستم آموزشی ما باید تغییر کند، عنوان کرد: معلمان، اساتید و دانشجو معلمان باید فکر و مغز خودشان را تقویت  کنند.

هاشمی گلپایگانی بر آزادی فکر و اندیشه در دانشگاه ها تاکید کرد و خطاب به دانشجو معلمان گفت: شما مسئول تربیت فکر نسل جدید هستید بنابراین باید فکر خودتان را آزاد کنید و آثار شهید مطهری را مطالعه کنید و حتی آنها را نقد یا رد کنید.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در مورد آثار استاد مطهری گریزی زد و ادامه داد: اگر مبانی فکری استاد مطهری را از کشور بگیریم جز نامی و اسمی از اسلام باقی نخواهد ماند بنابراین دانشجو معلمان ما باید به آثار استاد مطهری مسلط باشند.

وی در ادامه گفت: یکی از راه‌هایی که دانشجویان و اساتید نباید کسی را مقصر بدانند این است که باید فکر و مغز خود را قوی کنند اگر به مغز  ورودی نیاید مانند حوض آب ساکن است.

کد خبر 1761233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha