طلبه تراز دین و انقلاب تربیت کنیم

حجت الاسلام کبیریان نرم خویی، مدارا، تواضع، بامردم و غمخوار مردم بودن را از عوامل موفقیت پیامبر اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در عرصه تعلیم و تربیت جانشین پیامبر(ص) باشیم باید اولین ویژگی یعنی دلسوزی برای جوانان را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا بتوانیم طلبه ای تراز دین و تراز انقلاب تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین کبیریان، امروز (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت) در مراسم تجلیل از اساتید حوزه های علمیه خواهران استان تهران که در تالار شیخ صدوق واقع در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، گفت: معلم، رسالت خدا و انبیا را انجام می دهد. خداوند در آیات قرآن پس از شأن خالقیت، شأن معلمی را برای خود قائل است و اولین وحی خدای متعال اشاره به معلم بودن خدای متعال دارد یعنی کار معلم، رسالت و کار پیامبر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به جایگاه معلم در تربیت و پرورش جامعه افزود: معلمان باید منش و روش خدای متعال و پیامبر را برای تعلیم و تربیت انسان به کار گیرند.

وی، نرم خویی، مدارا، تواضع، بامردم و غمخوار مردم بودن را از عوامل موفقیت پیامبر اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در عرصه تعلیم و تربیت جانشین پیامبر باشیم باید اولین ویژگی یعنی دلسوزی برای جوانان را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا بتوانیم طلبه ای تراز دین و تراز انقلاب تربیت کنیم.

طلبه تراز دین و انقلاب تربیت کنیم

حجت الاسلام کبیریان با بیان اینکه معلمان باید مانند شهید مطهری زمان شناس باشند، تصریح کرد: آیت الله مطهری زمانیکه تشخیص می دهند که باید کتاب فلسفی بنویسند، «اصول روش رئالیسم» را می نویسند، در برهه ای که تشخیص می دهند شبهات اعتقادی و کلامی را پاسخ دهند، کتاب «عدل الهی« را می نویسند. زمانیکه احساس می کنند شأن زن در جامه رعایت نمی شود، «حقوق زن در اسلام» را می نویسند و وقتی احساس می کنند باید برای بچه ها قلم بزنند، آن استاد با آن جایگاه که به حق باید علامه و فیلسوف نامید، قلم به دست گرفته و «داستان راستان» را می نویسند.

وی تاکید کرد: آیت الله مطهری می نگرد که کجا چه وظیفه ای دارد و جامعه چه نیازی دارد؟ و به رفع آن نیاز می پردازد. بنابراین معلمان اگر می خواهند موفق باشند و در محضر خدا و ائمه اطهار (ع) و اساتیدی مثل شهید مطهری پاسخگو باشیم و شرمنده نباشیم، باید ببینیم نیاز چامعه چیست و هیچ شأنی الا شأن خدمتگزاری و طلبگی و تحصیل علوم و تبلیغ دین برای خود قائل نباشیم.

حجت الاسلام کبیریان خاطرنشان کرد: برای تربیت طلبه تراز باید خود را به روز کنیم و متناسب با شرایط روز جامعه نسبت به پاسخگویی به شبهات روز و هجمه هایی که دشمن ایجاد می کند، به مسائل روز پاسخ دهیم.

طلبه تراز دین و انقلاب تربیت کنیم

در پایان با حضور حجت الاسلام و المسلمین فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور و حجت الاسلام والمسلمین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران  از اساتید نمونه حوزه های علمیه خواهران استان تهران تقدیر شد.

طلبه تراز دین و انقلاب تربیت کنیم

کد خبر 1761232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha