هیئت حماس با پاسخ به پیشنهاد آتش بس در غزه به مصر بازمی گردد

به دنبال حضور هیئتی از حماس در مصر برای انجام مذاکرات توافق آتش بش در غزه، رسانه‌های مصری اعلام کردند که حماس با پاسخ به پیشنهاد آتش بس به مصر باز می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، رسانه‌های مصری روز دوشنبه گزارش دادند: هیئت حماس، قاهره را ترک کرد و با پاسخی کتبی به پیشنهاد توافق آتش‌بس در نوار غزه دوباره بازخواهد گشت و جزئیاتی در مورد پیشنهاد مصر منتشر نشده است.

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر روز دوشنبه در سخنرانی در مجمع بین المللی در ریاض از وجود پیشنهادی از سوی کشورش بر سر میز مذاکره درباره دستیابی به آتش بس در غزه خبر داد و از طرف های فلسطینی و اسرائیلی خواست آن را بررسی کنند.

در حالی که نه طرف مصری و نه حماس اطلاعیه رسمی در مورد جزئیات این پیشنهاد صادر نکردند، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» گفت که توافق شامل آزادی ۱۳۴ اسیر اسرائیلی (بر اساس برآورد تل آویو) در ۳ مرحله است که از ۳۳ نفر شروع می‌شود و سپس بقیه در دو مرحله  در فاصله ۱۰ هفته آزاد می‌شوند.

این روزنامه نوشت: حماس خواستار آزادی ۵۰ اسیر به ازای هر سرباز اسرائیلی و ۳۰ اسیر برای هر غیرنظامی است.

در حالی که اسرائیل متعهد شده است که به گفته همین منبع، «تمام آمادگی ها برای ورود زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه را متوقف کند و آتش بس کامل یک ساله برقرار کند و طی آن اقدامات برای ایجاد یک دولت فلسطین اعلام خواهد شد.»

ماه‌هاست که مصر، قطر و ایالات متحده آمریکا، مذاکرات غیرمستقیم بین اسرائیل و حماس را رهبری می‌کنند، اما به دلیل رد درخواست حماس از سوی اسرائیل برای پایان دادن به جنگ و خروج نیروهایش از نوار غزه، این مذاکرات تاکنون به توافقی نرسیده است.

کد خبر 1761131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha