سفیران طرح «مسجد پایگاه قرآن» به مساجد اعزام می شوند

جعفر نیک نفس گفت: به منظور فراگیر شدن طرح مسجد پایگاه قرآن، ستاد کانون های مساجد سفیران این طرح را به مساجد اعزام می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) نشست هم اندیشی طرح مسجد پایگاه قرآن در ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان برگزار شد.

جعفر نیک نفس در این نشست، گفت: فروردین سال ۱۴۰۲ بود که مقام معظم رهبری مطالبه، تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی را مطرح فرمودند که در این راستا ستاد هماهنگی کانون های مساجد برای تحقق این مهم ظرفیت های کانون های مساجد را پای کار آورد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: در طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی به صورت هفتگی، یکی از کانون های فرهنگی هنری با مشارکت ارکان مسجد یک کرسی تلاوت مجلسی قرآن کریم را با حضور یک قاری خوش صدا همراه با تفسیر گزیده ای از آیات تلاوت شده را برگزار می کند.

وی خاطرنشان کرد: تلاوتی که همراه با صوت زیبا باشد قطعا برای نوجوان و جوان جاذبه ایجاد می کند و باعث می شود تا نوجوانان و جوانان پای ثابت برنامه های قرآنی باشند.

نیک نفس یادآور شد: ستاد هماهنگی کانون های مساجد برای گسترش طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی مشوق هایی قرار داده است یکی از این مشوق ها حمایت از قاریان قرآنی است که در این راستا قاریان با مراجعه به سامانه بچه های مسجد ثبت نام می کنند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اظهار کرد: آن دسته از کانون هایی که قاری ندارند می توانند با مراجعه به سامانه بچه های مسجد از ظرفیت این قاریان در برگزاری کرسی های تلاوت مجلسی قرآن کریم بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: به منظور فراگیر شدن طرح مسجد پایگاه قرآن، ستاد کانون های مساجد سفیران این طرح را به مساجد اعزام می کند.

نیک نفس اضافه کرد: هر گروه سفیران پایگاه قرآن متشکل از امام‌ جماعت، یک نفر از قاریان مطرح و مسئولین قرآنی استان به همراه نماینده ستاد کانون مساجد است.

نیک نفس عنوان کرد: سفیران مسجد پایگاه قرآن با حضور در مسجد، ارکان محوری مسجد را نسبت به اجرای این طرح توجیه کرده و به منظور ترویج و الگوسازی طرح مسجد پایگاه قرآن، هماهنگی لازم برای برگزاری اولین جلسه طرح در مسجد را به عمل می آورد.

کد خبر 1760976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha