رفع مشکلات کارگران ساختمانی از اولویت‌های وزارت کار است 

حجت‌الاسلام پورذهبی بر لزوم رفع مشکلات بیمه کارگران ساختمانی به عنوان یک اولویت از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نمابنده ولی فقیه در استان کردستان، در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل های کارگری و کارفرمایی استان که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات کارگران به ویژه افرادی که در حوزه ساختمانی مشغول به فعالیت هستند، سریعتر و با کیفیت‌تر، برطرف شود.

وی بر لزوم انجام سریع کارهای رفاهی و پرداخت تسهیلات مربوط به قشر کارگران تاکید کرد و افزود: کارگران دائم در تلاش و ولی نعمت ما هستند، بنابراین باید قدردان زحمات آنان باشیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان ضمن تجلیل از خدمات مدیر کل و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، یادآور شد: اینکه کارگران به حق خودشان رسیده باشند، چنین موضوعی از واقعیت دور است اما تلاش دولت این است حق و حقوق کارگران ادا شود.

حجت الاسلام پوذهبی خواستار تلاش بیشتر تشکل های کارگری و کارفرمایی شد و ادامه داد: اصل در اداره کل کار استان، خدمت به مراجعه کنندگان باشد؛ همچنانکه تاکنون همینگونه بوده و باید این خدمات ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه کار کردن امری مقدس و مجاهدت در راه خداست، افزود: مسئولان مشکلات قشر کارگری را احصا و به دنبال رفع آن باشند.

کارگران ولی نعمتان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند
فرزاد پیشکاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد(حدود ۷۰۰ هزار نفر) جمعیت استان مخاطب این اداره کل بوده و از خدمات وزارت کار بهره مند هستند، گفت: کارگران ولی نعمتان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

وی به بازرسی ادواری سالانه از کارگاه ها، واحدهای تولیدی و صنعتی و کارخانجات برای حفظ ایمنی، بهداشت و صیانت از حق و حقوق کارگران اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی می شود، اضافه کرد: این پرونده ها توسط هیات های تشخیص و حل اختلاف در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد که خوشبختانه با تلاش همکاران حوزه روابط کار، روند اطاله دادرسی ها که در سنوات قبل ۱۲۰ روز بوده و سال گذشته به ۲۹ روز رسیده، امسال به ۱۸ روز کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهایی از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

پیشکاری ادامه داد: ۲۲۴ هزار نفر به صورت مستقیم بیمه های خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می کنند و با احتساب خانوارها، حدود ۷۰۰ هزار نفر در کردستان مخاطب این اداره کل هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹۶ درصد جمعیت استان یارانه بگیر هستند، افزود: از ۵۸۴ هزار خانوار یارانه بگیر استان، ۴۷۵ هزار خانوار، یارانه خود را به خرید کالا از کالابرگ الکترونیکی اختصاص دادند.
پیشکاری به برگزاری مرتب کارگروه های اشتغال در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۱۸۶ هزار عضو و ۱۸ هزار شاغل در استان وجود دارد.

مهمترین دغدغه کارگران امنیت شغلی است
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران، مهمترین دغدغه این قشر امنیت شغلی است که باید به آن توجه شود.

سید شاکر ابراهیمی ضمن تشکر از خدمات مدیرکل و کارکنان اداره کل کار کردستان، خواستار افزایش نظارت و بازرسی ها از کارگاه ها و واحدهای تولیدی شد.

رئیس کانون انجمن های کارفرمایی کردستان هم از تلاش های مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تجلیل کرد و گفت: برای تحقق شعار سال، این شعار باید در بدنه دستگاه ها و وجود مدیران نهادینه و جاری شود.

آرام فاتحی اضافه کرد: خواسته ما این است که در انتصاب مدیران بخش های مختلف، برای حفاظت از بیت المال و سرمایه انسانی، حساسیت بیشتری صورت گیرد.

تجلیل از خانواده ۲ شهید شاخص کارگری در سنندج
در این مراسم از خانواده ۲ شهید شاخص کارگری، خانواده های شهید محمد عزیز محمد خانی و شهید فیض الله صیدی از شهدای شاخص کارگری با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

گفتنی است؛ در تقویم رسمی کشور پنجم تا ۱۱ اردیبهشت ماه به هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

کد خبر 1760898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha