فعالیت ۱۱۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان لردگان

موسوی گفت: از تعداد ۴۶۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان چهارمحال‌وبختیاری، ۱۱۰ کانون در مساجد شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد دایر شده است.

سیده معصومه موسوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: از تعداد ۴۶۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان چهارمحال‌وبختیاری، ۱۱۰ کانون در مساجد شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد دایر شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان ادامه داد: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل‌بیت (ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و استفاده از ابزارها و زبان‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی از رسالت‌های اصلی کانون‌های مساجد است.

وی ابراز کرد: با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به‌خوبی در مقابل شبهه‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند، اظهار کرد: ترکیب فرهنگ و هنر در کانون‌ها حائز اهمیت است، فرهنگ سبب عمق بخشیدن به فعالیت‌ها و هنر سبب جذابیت و اثرگذاری می‌شود، ترکیب این دو ویژگی سبب تمایز فعالیت‌های کانون‌ها در مساجد شده است.

موسوی با تاکید بر اینکه کانون‌های مساجد به‌عنوان پایگاهی دینی هستند که حضور جوانان در آن، بنیاد دینی جامعه را تقویت می‌کند، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مظهر کار تشکیلاتی، تیمی و گروهی و به‌صورت سازمان یافته هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان ادامه داد: شناسایی توانمندی‌ها و خلاقیت‌های نوجوانان در مسجد می‌تواند آینده‌ای درخشان برای حوزه فرهنگ دینی و تربیت نیروی انسانی متعهد را به همراه داشته باشد.

وی به طرح ملی غنی‌سازی اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان لردگان هرساله با برنامه‌ریزی‌های قبلی کلاس‌های متعددی را برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تدارک می‌بینند.

موسوی، برگزاری کلاس‌های آموزشی متنوع از جمله روخوانی و روانخوانی قرآن، نقاشی، کتابخوانی، صنایع‌دستی، ورزشی، زبان انگلیسی، اردوهای تفریحی و زیارتی را از جمله فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لردگان در طرح ملی غنی‌سازی اوقات فراغت عنوان کرد.

کد خبر 1760826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha