بررسی زمینه‌های همکاری دانشگاه‌های ایران و دانشگاه اهل البیت (ع) کربلا

در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان و رؤسای دانشگاه اهل البیت(ع) کربلا، زمینه‌های توسعه همکاری بین دانشگاه‌های ایران و دانشگاه مذکور بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای پیشبرد اهداف دیپلماسی علمی جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق و هیأت همراه با حضور در دانشگاه اهل البیت(ع) کربلا با رئیس هیأت امناء، رئیس دانشگاه، معاونین و رؤسای برخی از دانشکده‌های این دانشگاه دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.

سید محسن باقر قزوینی، مؤسس و رئیس هیأت امنای دانشگاه اهل البیت(ع) ضمن استقبال از هیأت اعزامی و تشکر از اقدامات صورت گرفته به سوابق برخی از همکاری‌های دانشگاه‌های ایران با دانشگاه اهل البیت(ع) اشاره کرد.

وی اشتراکات فرهنگی و تمدنی دو کشور ایران و عراق را کم نظیر معرفی کرد و به آمادگی دانشگاه اهل البیت(ع) برای توسعه این همکاری‌ها اشاره داشت.

حجت‌الاسلام اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق نیز، دانشگاه اهل البیت(ع) کربلای معلی را از اولین دانشگاه‌های خصوصی پیشرو در امر آموزش عالی عراق دانست و روند رشد علمی و توسعه کمی و کیفی آن را در مسیر مطلوب ارزیابی کرد.

محمدجواد نجفی، مسئول بخش علمی دانشگاهی رایزنی فرهنگی کشورمان نیز به ظرفیت همکاری و فعالیت‌های دانشجویی دانشگاه اهل البیت(ع) کربلای معلی با دانشگاه‌های ایرانی نظیر برگزاری دوره‌ها و اردوهای دانشجویی اشاره کرد.

در ادامه این بازدید، حمید النجدی، رئیس دانشگاه اهل البیت(ع) به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت این دانشگاه پرداخت و از همکاری با دانشگاه‌های ایرانی ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین برنامه پیشنهادی دانشگاه اهل البیت(ع) برای راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد در برخی از رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (ره) را تشریح کرد.

کد خبر 1760789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha