هیچ انتظاری وجود ندارد که پیشنهاد اسرائیل پذیرفته شود

یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین گفت: هیچ انتظاری وجود ندارد که پیشنهاد اسرائیل پذیرفته شود، مگر اینکه با اصلاحات اساسی مواجه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین گفت: جنبش حماس همچنان در حال بررسی پیشنهاد اسرائیل درباره مذاکرات است، اما انتظار زیادی برای پذیرش آن وجود ندارد، مگر اینکه اصلاحات اساسی در آن اعمال شود.

وی تاکید کرد: پیشنهاد اسرائیل در مذاکرات، نشان‌دهنده تغییری اساسی در موضع او نیست و پاسخ روشنی به موضوع عقب‌نشینی و آتش‌بس کامل نمی‌دهد.

هانی الدالی، کارشناس مسائل مقاومت فلسطین در خصوص موارد جدید پیشنهادی اسرائیل درباره مذاکرات آتش بس به المیادین گفت: یکی از موارد این است که ۲۰ تا ۴۰ اسیر غیرنظامی و ۴ یا ۵ سرباز زن یا سالخورده نظامی در مقابل آزادی  تعدادی از زندانیان فلسطینی که در زندان های اشغالی به حبس ابد محکوم شده اند، آزاد شوند.

وی اظهار کرد: اشغالگران صهیونیستی در خصوص روند عقب نشینی از خط مرکزی از ابتدای خیابان الرشید تا منطقه حجرالدیک وبازگشت آوارگان باید انعطاف داشته باشند.

الدالی گفت: شروط اشغالگران بر سر یک معامله جزئی است نه یک معامله کامل.

الدالی در خصوص حمله اسرائیل به شهر رفح گفت: اسرائیل معتقد است که رفح آخرین کارتی است که با آن می تواند مقاومت را در مذاکرات به ویژه در مورد پرونده زندانیان تحت فشار قرار دهد.

وی تأکید کرد: اگر اسرائیل عملیات خود را در رفح انجام دهد، همانطور که قبلاً در خان یونس به دست مقاومت شکست خورده است، شکست خواهد خورد.

پیش از این، یکی از رهبران حماس به المیادین تاکید کرده بود که این جنبش در حال بررسی واکنش اسرائیل به مذاکرات است و انتظار می‌رود پاسخ جنبش طی چند روز آینده منتشر شود.

این امر پس از آن صورت می گیرد که خلیل الحیه، معاون رئیس حماس در غزه، اعلام کرد که جنبش روز شنبه پاسخ اشغالگران به موضع خود را که چند روز پیش به میانجیگران ارائه کرده بود، دریافت کرده است.

الحیه افزود که حماس این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد و پس از تکمیل این پیشنهاد، پاسخ آن را به میانجیگران مصری و قطری ارائه خواهد کرد.

روز جمعه، یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین گفت: اشغالگران مجبور به ایجاد تغییراتی در آخرین پیشنهاد خود شدند، پس از اینکه اشغالگران به این باور رسیدند که رد پیشنهاد آن توسط حماس و دیگر جناح‌های مقاومت  مطلق و تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها در حال حاضر با مصر در تماس دائمی هستند تا به فرمولی برسند که مقاومت بتواند آن را بپذیرد، خاطرنشان کرد: حماس به قاهره اطلاع داده است که هیچ پیشنهاد یا فرمولی را که شامل آتش‌بس و عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از نوار غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

کد خبر 1760756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha